זירוז לידה טבעי

זירוז לידה טבעי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זירוז לידה טבעי

 

זירוז לידה טבעיהחודש התשיעי להריון הינו חודש לא פשוט, את עייפה, כבד לך ובא לך כבר שכל ההמתנה והציפייה תהיינה מאחורייך. לרוב, אם אין סיבה רפואית לכך, ולא לפני שבוע 38, ההמלצה היא לנשום עמוק, לתת לזמן לעשות אל שלו, לתת אמון בעצמך, בגופך ובתינוק שאת נושאת, ולהאמין שהלידה תתרחש במועד הנכון ביותר עבורכם.

אולם, לעיתים בשל דאגה וחשש לעובר או ליולדת, הצוות הרפואי עשוי להמליץ על "השראת לידה" או בלשון שגורה יותר "זירוז לידה" (מונח שמבחינה מקצועית מתייחס לתהליך שכבר החל, ולא התחלת תהליך הלידה). במידה וכך קורה, ולא נשקפת סכנה לעוברך או לך המצריכה התערבות קונבנציונאלית מיידית, ניתן לנסות ולעורר את הלידה באמצעיים טבעיים.

זירוז לידה באמצעים טבעיים

הפרשת הורמונים כאמצעי זירוז לידה טבעי

הורמון האוקסיטוצין הינו הורמון מרכזי בתהליך הלידה, האחראי על התכווצויות הרחם המקדמות את תהליך הלידה. מנגד קיים הורמון האדרנלין המופרש בעיתות לחץ ומצוקה.

ראשית, חשוב לנסות כמה שאפשר לעודד את הפרשתו של הראשון ולהימנע מהפרשתו של השני.

איך תעשי זאת? נסי להרחיק מעליך כל גורם לחץ וקושי, התעלמי מהערות כגון "מה? עוד לא ילדת? נבדקת?" ודומות לה. נסי לשהות במקום המשרה עליך רוגע, שימי מוסיקה טובה, בקשי מבן זוגך שיעסה את גבך או את רגלייך, הדליקי נרות, אכלי אוכל טעים ומזין ותנשמי עמוק – כל נשימה עמוקה לבטן מגבירה את הפרשת האוקסיטוצין ומפחיתה את הפרשת האדרנלין.

במידה וברצונך לעורר את התהליך ולייצר זירוז לידה טבעי, ישנן שתי דרכים בהן את יכולה לגרום לשחרורו של האוקסיטוצין:

  • קיום יחסי מין  – האוקסיטוצין ידוע בכינויו "הורמון האהבה" וזאת משום שהוא מופרש גם בעת קיום יחסי מין. ככול שתרבי לקיים יחסי מין בהריון, כך תגבר הפרשתו והוא עשוי לסייע בהתפתחות צירים. בנוסף, בזרע הגבר מצויים פרוסטגלנדינים המרככים את צוואר הרחם ומבשילים אותו לקראת לידה. במידה וירדו מי השפיר, אין לקיים יחסי מין מחשש לזיהומים.
  • עיסוי פטמות  –עיסוי הפטמות מעורר גם הוא את הורמון האוקסיטוצין ועשוי לעורר צירים. העיסוי צריך לדמות פעולת יניקה של תינוק, כלומר יש לעסות לא רק את הפטמה אלא את העטרה כולה. מומלץ לעסות את הפטמות במשך שעה, כאשר בכל פעם מעסים שד אחד במשך 15 ד' ומחליפים, עד שלוש פעמים ביום.
  • שתיית שמן קיק  – שמן קיק גורם לפעולת התכווצויות מעיים ובמינונים מסיומים גם לכיווצים ברחם, ועשוי לקדם תהליך לידה, בעיקר בלידות חוזרות. אולם יש לקחת בחשבון כי הוא עשוי לגרום לכאבים שאינם צירי לידה, ולעורר שלשול חריף שעשוי להוביל להתייבשות וחולשה. המינון המומלץ הוא 120 מיליליטר בכוס מיץ תפוזים, וכעבור 12 שעות אפשר לקחת מנה נוספת. הטעם נוראי – ראו הוזהרתן!

צמחים כאמצעי זירוז לידה טבעי

שתיית תה עלי פטל  – עלי הפטל ידועים בכך שהם מחזקים את ה רחם ומכינים אותו לקראת לידה, והוא מומלץ לשתייה מתחילת השליש השלישי להיריון ולא לפני. שתיית התה לקראת הלידה יכולה לזרז את התהליך ולייצר תנועה ברחם. את התה יש לצרוך בהדרגה, להתחיל מכוס אחת ביום ולעלות עד לארבע כוסות, יש להשרות את עלי הפטל כעשר דקות במים רותחים לפני שתייתם.

תמציות צמחים  – ישנם מיצויים של צמחים המעוררים לידה או גורמים לזירוז לידה במידה ואינה מתפתחת בצורה משביעת רצון. צמחים כגון "בלו קוהוש", "בלק קוהוש", סרפד, פטל ועוד, ידועים בתכונותיהם מעוררות ומזרזות הלידה. שימוש בצמחים אלו עשוי לעורר תגובה אינטנסיבית, ולכן במידה והחלטת כי ברצונך להשתמש במיצויים אלו, התייעצי עם אשת מקצוע בכדי להתאים לך את הצמחים והמינונים הנכונים לך.

הומיאופתיה  – רמדיס הומיאופתיים הנם למעשה תמצית מדוללת למדי של צמחים. לשם זירוז לידה או השראת לידה נהוג להשתמש ברמדי הומאופתי הנקרא קאולופילום. מומלץ לפנות להומאופת מוסמך לשם קבלת הרמדי המדויק עבורך.

פעולות גופניות כאמצעים להשראת או זירוז לידה טבעיים

פעילות גופנית – שחייה ותרגול יוגה לדוגמא, יכולים לעורר את הרחם לצירים. הליכה גם היא פעילות גופנית הטובה להשראת לידה שכן היא עוזרת לראש העובר ללחוץ כלפי מטה על צוואר הרחם ובכך לעודד התפתחות צירים. יש לזכור כי בכל זאת את בהיריון וזה לא הזמן לרוץ מרתונים ולעייף את הגוף. פעילות גופנית מתונה ונעימה יכולה לעשות יפה את העבודה.

תנועתיות  – עלייה וירידה במדרגות, טלטולי אגן ותנועות אסימטריות, סיבובי אגן על כדור פיזיו' כל אלו יכולים לעזור להוריד את ראש העובר כלפי מטה ולעודד צירים.

הליכה על חול חם או לישת בצק  – פעולות אלו גורמות ללחיצה עדינה על נקודות בכפות הידיים או הרגליים המעודדות לידה. חשוב לזכור כי בראש ובראשונה רצוי שתהיי כמה שיותר רגועה ושלווה, כך שבמידה וישנו שרב בחוץ, הליכה על חול חם לא תעזור במאום, ועשויה לגרום דווקא לפעולה ההפוכה.

רפלקסולוגיה/ שיאצו/ דיקור/ עיסוי – לשיטות אלו השפעה כפולה, ראשית ישנן נקודות בגוף שדיקור, לחיצה או עיסוי שלהן מעורר לידה וגורם לזירוז לידה. שנית, בטיפולים אלו ישנה התמקדות לא רק בהיבט הפיזי של הלידה, אלא גם בהיבט הנפשי והרגשי והם מאפשרים הרגעה של הגוף ושחרור חסימות רגשיות. לכן מומלץ לפנות לנשות מקצוע, המתמחות בתחום ההיריון והלידה, ותוכלנה לעזור לך להבין, להתבונן פנימה, ולבחון האם ישנם חששות ופחדים המעכבים את התהליך.

דמיון מודרך  – זוהי טכניקה העוזרת להרגעות והתבוננות פנימית. לעיתים תהליך הלידה טרם החל או נתקע בשל חששות ופחדים של היולדת, דמיון מודרך יכול לשמש ככלי לזירוז לידה בכך שמהווה דרך לאוורר רגשות ולדמות את הלידה עצמה.


איריס לי-דר – מדריכת הכנה ללידה, דולה (תומכת לידה) ומלווה לאחר לידה. פסיכולוגית בשירותי הייעוץ לסטודנט, אוניברסיטת בן גוריון.

מידע על זירוז לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן