יחסי מין בהריון

יחסי מין בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

יחסי מין בהריון

יחסי מין בהריוןאם תרצו או לא תרצו, תקופת ההריון טומנת בחובה שינויים רבים – חלקם עבור האם עם גופה המשתנה והעובר הגדל בבטנה, וחלקם עבורכם כזוג. אחד הנושאים שעולה באופן תדיר בקרב זוגות בהריון הוא שאלת קיום יחסי מין בזמן הריון.

אז מה באמת מותר ומה אסור? האם מותר לקיים יחסי מין בזמן הריון ממש כמו קודם? האם האורגזמה הנשית יכולה לפגוע בעובר? ובכלל האם יהיה לאם או לאב לעתיד כוח וחשק לקיים יחסי מין במזמן הריון?

כתבה זו באה לעשות סדר בנושא קיום יחסי מין במהלך ההריון, לנפץ מיתוסים שרווחו ולהסיבר מתי כן כדאי להימנע מקיום יחסי מין אם אתם בהריון.

יחסי מין בהריון – מותר או אסור?

ככל אין שום בעיה לקיים יחסי מין במהלך ההריון, החל מתחילתו ועד סוף ההריון! החשש מפני פגיעה בעובר אינו מוצדק משום שהעובר מוגן בצורה נהדרת על ידי מי השפיר, שרירי הרחם, , הפקק הרירי הסוגר על צוואר הרחם ועצמות אגן הירכיים. הטבע תכנן את הרחם כך שיגן על העובר בצורה מיטבית ולכן גם יחסי מין בזמן הריון לא יכולים לפגוע בו.

עם זאת, ישנם מצבים בהם כדאי להמנע מיחסי מין בזמן הריון. נציין כאן מספר מצבים כאלו, אך בכל מקרה, בכל סיבוך בהריון או אם אתם לא בטוחים, חשוב שתתייעצו עם רופא הנשים.

מתי כדאי להמנע מיחסי מין בזמן הריון?

אם אחד המצבים הבאים נכון עבורכם, כדאי להתייעץ עם רופא הנשים שיאשר אם כדאי להמנע מיחסי מין או שניתן להמשיך בכך כרגיל:

  • אם נוצר אצלך מצב שנקרא שליית פתח.
  • לעיתים אם יש צירים מוקדמים, רופא הנשים עשוי להמליץ להימנע מיחסי מין בהריון.
  • כאשר ישנם דימומים גדולים או הפרשות גדולות מאוד מהנרתיק.
  • אם ירדו לך מי השפיר.
  • אם יש חשד להתפרצות מחלות מין כמו הרפס, יש להימנע מקיום יחסי מין בהריון.
  • אם היו לך בעבר הפלות שנבעו מאי ספיקה של צוואר הרחם, מזיהום או מהיפרדות שליה.
  • אם עברת בדיקות פולשניות – בדיקת מי שפיר או בדיקת סיסי שליה – כדאי להימנע מקיום יחסי מין למשך מספר ימים עד שבועיים, לפי המלצת הרופא המדקר.

האם יש חשק לקיים יחסי מין במהלך ההריון?

זוהי שאלה מאוד אישית. יש נשים שמאבדות את החשק לאורך כל תקופת ההריון. נשים אחרות אינן מעוניינות ביחסי מין במהלך השליש הראשון להריון – בתקופה זו הן מאוד עייפות וחשות בבחילות – אך החשק המיני מתעורר אצלן בשליש השני. סוג נוסף של נשים הן בעלות חשק בשלבים המוקדמים להריון אך הרצון מתקרר לקראת השליש השלישי להריון. כל תרחיש עבורך יכול להיות וכל תרחיש כזה הוא טבעי ונורמאלי לחלוטין. גם בני הזוג הם צד בעניין וגם כאן ישנן אלו שיהיו בעלי רצון מוגבר ליחסי מין ויש כאלו שיעדיפו להמתין עד לאחר הלידה.

אורגזמה במהלך קיום יחסי מין בזמן הריון

ישנן נשים שמעלות את החשש שמא הטלטול בגוף הכרוך באורגזמה יכול לפגוע בעובר או לגרום לצירים מוקדמים. באופן כללי, אין באורגזמה במהלך ההריון כל סיכון לאם, לעובר או להריון, והיא מהנה בדיוק כמו לפני ההריון. כאמור, אם נוצר מצב של צירים מוקדמים, הרופא שלך עשוי להמליץ על הימנעות מקיום יחסי מין בזמן ההריון על מנת לא להחריף את הצירים ולגרום ללידה מוקדמת.

תנוחות ביחסי מין בזמן הריון

אם אתם כבר עם חשק לקיים יחסי מין והתגברתם על החששות שלכם, אתם עשויים להיתקל במחסום לא מוכר. בשלבים מתקדמים של ההריון, בטנה של האישה כבר גדולה למדי ועלולים להיות לה כל מיני מיחושים, כאבים או סתם אי-נוחות. לכן, לפעמים קשה למצוא תנוחה נוחה שבה גם בן הזוג אינו לוחץ על בטנה של האישה.

ניתן לנסות תנוחות בהן בני הזוג שוכבים על צידם, בין אם הם נמצאים פנים אל פנים או שבן הזוג נמצא עם בטנו אל מול גב האישה. היתרון בתנוחות אלו הוא בכך שאין כל לחץ על בטן האישה. בסופו של דבר אתם תנסו ותגלו מהן התנוחות המועדפות עליכם לקיום יחסי מין בזמן הריון.

לסיכום, אם אין מצבים חריגים, אין שום בעיה לקיים יחסי מין בזמן הריון. אם בעקבות קיום יחסי מין בהריון מתחילות התכווצויות בבטן שאינן נרגעות לאורך זמן או אם ישנה ירידת מים או מופיע דימום משמעותי, יש לפנות מיד לחדר המיון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן