סיבוך אפשרי: סוכרת הריון עם תאומים

בדיקת מי שפיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת מי שפיר

סיבוכים אפשריים בסוכרת הריון עם תאומיםסוכרת הריונית נגרמת כתוצאה משינוי האופן בו הגוף מגיב להורמון האינסולין.

הורמון זה מסייע להעברת גלוקוז מהדם לתאים, כך שהגוף יכול להשתמש בו לאנרגיה. במהלך ההיריון עם תאומים, התאים הופכים להיות מעט יותר עמידים לאינסולין.

מצב זה מגדיל את כמות הסוכר בדם, אשר מסייע לחומרים זמינים להיות זמינים יותר לתינוק. אך אם רמת הגלוקוז הופכת להיות גבוהה מדי, קיימת אפשרות לבעיות לאם ולעוברים.

איך סוכרת הריון עלולה להשפיע על האם והתאומים?

אם סוכרת הריונית מתפתחת אצל אישה הרה עם תאומים, היא והעוברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למצבים הבריאותיים הבאים:

  • לחץ דם גבוה ורעלת הריון
  • לידה מוקדמת
  • לידת עוברים מתים
  • ניתוח קיסרי
  • כליאת כתפיים.

סוכרת הריון המתרחשת בהריון עם תאומים, מגבירה גם את הסיכון ללידת תינוקות עם המצבים הבריאותיים הכוללים:

  • בעיות נשימה.
  • צהבת.
  • רמות גלוקוז נמוכות
  • השמנת יתר במהלך הילדות.
  • סיכון לפתח סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים.

החדשות הטובות?

אם מקבלים טיפול הולם ומקפידים על בקרת סוכרת הריון, הסיכון להתפתחות בעיות וסיכונים אינו גבוה, ואישה יכולה ללדת תאומים במצב בריאותי מצוין.

בנוסף, לאחר הלידה, רמות הגלוקוז חוזרות ברוב המקרים לרמות נורמאליות. אך גם האם וגם התאומים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים. לכן הרופא צריך לפקח באופן קבוע על רמות הסוכר בדם.

הריון עם תאומים פירושו הקפדה מוגברת על בדיקות מעקב

בהריון עם תאומים, יש להתחיל להעריך את הסיכון לסוכרת הריונית כבר בפגישת המעקב הראשונה בהריון. הריון זה כרוך בסיכון גבוה, ולכן קיים צורך בבדיקת דם לסוכרת הריונית בהקדם האפשרי. אם הבדיקה מניבה תוצאות שליליות, עדיין יש לבצע אותה בין השבועות ה-24-28.

בדיקת הסיכון לסוכרת הריון מתבצעת בשיטות שונות. הרופא עשוי להזמין בדיקה הנקראת מבחן האתגר לגלוקוז, או לבצע בדיקת בד גלוקוז שעה עם חמישים גרם גלוקוז. אין צורך להיות בצום לפני בדיקה זו, ואם תוצאות הבדיקה שליליות, יש לבצע בדיקת רמת הסוכר בדם עם מאה מיליגרם גלוקוז. בדיקה זו כרוכה בצום לפרק זמן מסוים לפני מועד הבדיקה, והרופא יודיע לאישה כמה זמן עליה לצום.

קיבלת תוצאות חיוביות לסוכרת הריון? כך תטפלי

הטיפול נקבע בהתאם לחומרת המחלה, וניתן לשלוט בה עם תזונה ופעילות גופנית; נטילת תרופה אורלית על מנת לשמור על רמות בריאות של סוכר בדם; ונטילת אינסולין.

כדי להפחית את הסיכונים לאישה ולתאומים, הרופא עשוי להמליץ על לידה מוקדמת יותר מתאריך היעד. יתכן שיהיה צורך בניתוח קיסרי, למרות שרוב הנשים עם סוכרת הריון עדיין יכולות ללדת בלידת נרתיק.

חשוב שתקפידי על בדיקות מעקב לסוכרת גם לאחר הלידה

חשוב לעבור בדיקת סוכרת כחודש וחצי עד שלושה חודשים לאחר הלידה. אם תוצאות הבדיקה תקינות, הרופא ימליץ לשוב על הבדיקה אחת לשלוש שנים.

גם התאומים צריכים לעבור בדיקות מעקב לסוכרת, שכן הסיכון שלהם ללקות במחלה גבוה יותר מהסיכון של האם. הקפדה על בדיקות מעקב קבועות, לאם ולתאומים, מגבירה את הסיכוי לחיים בריאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן