שבוע הריון 9

שבוע הריון 9

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שבוע הריון 9

שבוע הריון 9התינוק שלך ממשיך לגדול. אורכו כרגע כמעט 2 סנטימטרים והוא שוקל כ-3 גרמים. גם ראשו גדל והוא גדול יחסית לשאר גופו. האף מתפתח וניתן כבר אולי לראות אותו מהפרופיל בבדיקת אולטראסאונד (רק הרופא מבין מה הוא רואה בשלב זה. את לא תזהי כלום). מעל העיניים מתחילים להיווצר העפעפיים, והם יישארו סגורים עוד שבועות רבים.

מערכות הגוף של התינוק ממשיכות גם הן להתפתח. פי הטבעת נוצר, המעי מתארך, איברי המין נוצרים (אשכים או שחלות) והלב ממשיך לפעום בעוז. בניגוד לכל המערכות והאיברים שגדלים, עד עכשיו כמעט ונעלם לחלוטין מין זנב שהיה לעובר עד עכשיו, בקצה התחתון של עמוד השדרה.

מכיוון ששריריו של התינוק מתפתחים, הוא עשוי להתחיל לזוז מעט בשלב זה. אם תעשי בדיקת אולטראסאונד את עשויה לראות את התנועות הללו, אולם ייקחו עוד מספר שבועות בטרם תוכלי לחוש בתנועות העובר בעצמך.

הגוף שלך

גם אם לא רואים עלייך, רוב הסיכויים שאת כבר מרגישה בהריון עם כל מה שכלול וכבר קראת עליו: העייפות, הבחילות, הרגישות בשדיים, מצבי הרוח, ומה לא בעצם. תהיי חזקה! בקרוב, כנראה עד סוף שליש ראשון של ההריון, תחזרי להרגיש כמו בן אדם.

החזה שגדל והמותניים שמתרחבות, מקשים אולי בבחירת בגדים. אל דאגה, יש המון פתרונות ובגדים נוחים ונפלאים לתקופת ההריון.

יכול להיות שאת חווה מדי פעם כאבים קלים בבטן העלולים להזכיר כאבי מחזור. עלול להיות שתגלי גם מדי פעם הפרשות נרתיקיות בצבעים מוזרים, כמו ורוד או אפילו כתום. כל אלה הן תופעות נורמליות לחלוטין, אולם אם את חווה דימום, כדאי שתתייעצי עם רופא.

מה צריך לבצע?

  • אם עוד לא היית אצל רופא הנשים שלך, גשי לבדיקה ראשונה בהריון. חשוב שתשמרי על תיק מעקב הריון מסודר, בו מתועדות כל הבדיקות ותוצאותיהן.
  • אם לא ביצעת בדיקות גנטיות עד עכשיו, כדאי לבצע אותן כמה שיותר מהר.
  • אם הינך מעל גיל 35 או שיש לך עבר של הריונות בעייתיים או היסטוריה של מחלות גנטיות במשפחה, כדאי שתיגשי לייעוץ גנטי. בעקבות הייעוץ, את עשויה לבחור לעשות בדיקת סיסי שליה או מי שפיר. את בדיקת סיסי השליה ניתן לעשות החל משבוע 11 ולכן כדאי לקבל ייעוץ כבר עכשיו. שימי לב שקשה להשיג תור עבור בדיקת סיסי שליה ולכן עלייך להזדרז אם את מעוניינת בבדיקה זו.
  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן וחלבונים כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…).
  • להמשיך ליטול חומצה פולית (עד סוף שליש ראשון).
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן