ביטוח סיעודי לתינוקות: לכל מקרה שלא יקרה

ביטוח סיעודי לתינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח סיעודי לתינוקות

ביטוח סיעודי לתינוקות נשמע כמו מוצר ביטוח מיותר, לא נחוץ ואולי אפילו מוזר. אך מסתבר שאין זה כך. לרבים מאיתנו ישנם הוריםביטוח סיעודי לתינוקות מבוגרים או סבים או סבתות שמטופלים במוסד סיעודי. מבוגרים שדאגו לביטוח סיעודי, יש מי שישלם עבורם בשביל קבלת טיפול סיעודי בבית או בבית חולים סיעודי (ואלה טיפולים יקרים מאוד). צירוף לביטוח סיעודי בגיל מבוגר לא תמיד יתאפשר. אולם בהחלט ניתן לצרף ילדים קטנים ואפילו תינוקות לביטוח סיעודי. נסביר האם זהו תהליך מסובך, מה המשמעות ולכמה שנים תקף הביטוח.

האם ניתן לרכוש ביטוח סיעודי לתינוקות בכל חברת ביטוח?

ראשית, נפתח בכך שנאחל לכל הורה לראות את ילדיו גדלים, בריאים ומאושרים. וכעת, מה לגבי רכישת ביטוח סיעודי או צירוף לביטוח שכזה, האם כל חברה תצטרף תינוק? את התשובה לשאלה זו ראוי לחלק לשניים. אם פונים לחברת ביטוח פרטית עם בקשה לבטח תינוק בן יומו שנולד, בדרך כלל התשובה תהיה שלילית. זו לא שאלה בכלל של חיתום, כתהליך צירוף מקובל לביטוח. חברת ביטוח פרטית תסכים לצרף אך ורק ילדים מגיל 3 ויותר, בכפוף לחיתום. מטרת החיתום היא לתאר את מצבו הרפואי והתפקודי הנוכחי של כל מצטרף (ילד או מבוגר). לעומת חברת ביטוח פרטית, קיימת אפשרות לבטח תינוק בביטוח סיעודי, אך באמצעות קופת החולים.

כיצד מצרפים תינוק לביטוח סיעודי דרך קופת חולים?

בקופות החולים ניתן להצטרף לביטוח אחיד, שניתן לכל חברי הקופה המעוניינים בכך, עם תהליך חיתום פשוט למדי. הצירוף אפשרי לחברי קופה, בכל גיל, ילדים ומבוגרים גם יחד. הפרמיה נקבעת בהתאם להסכם שבין קופת החולים לבין חברת הביטוח שמבטחת עבור הקופה, את כל המצטרפים. על מנת לצרף את התינוק, אפילו אם נולד זה עתה, צריך דבר אחד פשוט. אם הוריו של הרך הנולד מבוטחים בביטוח סיעודי דרך קופת החולים, גם התינוק מבוטח בביטוח זה באופן אוטומטי. הביטוח, יש לציין, ניתן ללא עלות. עד גיל 18 מבוטח הילד, ללא תוספת תשלום מעבר לפרמיה שמשלמים ההורים עבור עצמם.

מה קורה במקרה שבו ההורים אינם מצטרפים לביטוח סיעודי לתינוקות?

כמובן שאין חוק ואין חובה לצרף תינוקות או אפילו ילדים לביטוח סיעודי. זוהי החלטה של ההורים וישנם אנשים שמסיבות שונות, למשל מתוך חוסר מודעות או מתוך תחושת אי נוחות, לא חושבים ביום יום על נושאים כגון ביטוחי בריאות או ביטוחים סיעודיים. אולם עלויות של טיפול סיעודי נחשבות לגבוהות ביותר. פיצויים מחברת הביטוח שנועד לממן טיפול סיעודי בכל גיל יכולים להגיע לאלפי שקלים רבים. חמשת אלפים או עשרת אלפים ₪ לא הולכים ברגל. משפחות שאחד הילדים, אחד ההורים או סבא, סבתא הגיעו למצב סיעודי ללא ביטוח מתקשים מאוד לעמוד בנטל החומרי. ביטוח לאומי אמנם מעניק זכויות כאלה ואחרות, אך הן חלקיות מאוד. למעשה, גם הביטוח דרך קופות החלים מספק כיסוי למספר שנים נתון. למעוניינים בביטוח נוסף, לזמן ארוך יותר, מומלץ לבדוק גם את אפשרויות הביטוח הפרטיות.

לאור זאת, מה אפשר להסיק?

מסקנות חשובות: על כל הורה לחשוב ברצינות האם ומתי להתחיל לבטח את הילד בביטוח סיעודי, אפילו מגיל אפס. במידה והילד אובחן כבעל ליקויים חמורים בהתפתחות, אם אתם נדרשים להוצאות מאוד גבוהות בגין אוטיזם בתפקוד נמוך, בשל מחלה גנטית קשה או מכל סיבה אחרת, בדקו את המגיע לכם. פנו לקופות החולים, פנו לביטוח לאומי, עיינו בפוליסות הביטוח הפרטיות שלכם. במידת הצורך, התייעצו עם איש מקצוע שיוכל לעזור במימוש הזכויות השונות, מול כל הגופים.

 

אולי יעניין אותך גם:

עצם ירך קצרה – מה עושים עם הממצא בבדיקת אולטרסאונד בהריון?

אני עייף!!! – מיומנו של אב טרי ללא מנוחה

שלבים התפתחותיים ושינה בתינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן