הקשר בין סוכרת הריון לרעלת הריון

דולה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דולה

רעלת הריון וסוכרת הריוןסוכרת הריון ורעלת הריון הם מצבים המתרחשים רק במהלך ההיריון או לאחריו. סוכרת הריונית נגרמת כתוצאה מחוסר יכולת להשתמש כראוי בסוכר במהלך ההיריון, ועלולה לגרום ללידת תינוק גדול.

אחד הסיבוכים האפשריים של סוכרת הריונית הוא התפתחות רעלת הריון. מצב זה, אשר נקרא אף יתר לחץ דם מושרה הריון, מתרחש בקרב עשרה עד שלושים אחוזים מהנשים עם סוכרת הריון.

מהי רעלת הריון?

מצב זה מוגדר כנוכחות חלבון בשתן ולחץ דם גבוה המתרחש לאחר השבוע העשרים של ההיריון. רעלת הריון משפיעה על חמישה עד שמונה אחוזים מכלל ההריונות, והנתונים הרפואיים ברחבי העולם לגבי לחץ דם גבוה המושרה על ידי הריון, מצביעים על 76,000 מקרי מוות אימהיים, וחצי מליון מקרי מוות של תינוקות, מדי שנה.

הגורם לרעלת הריון וסוכרת הריון נותר בגדר תעלומה, למרות שמדענים יודעים שאישה נמצאת בסיכון גבוה יותר להתפתחות רעלת הריון במצבים כגון סוכרת הריונית, היסטוריה משפחתית של רעלת הריון, משקל עודף, או אם לאישה היה לחץ דם גבוה או מחלת כליות לפני ההיריון.

רעלת הריון בסוכרת הריון מתפתחת בסבירות גבוהה יותר כשזהו ההיריון הראשון של האישה, או אם היא בהריון עם תאומים, או כשהיא נכנסת להריון לאחר גיל ארבעים, או בגיל העשרה.

מהם תסמיני וסימני רעלת הריון?

התסמינים נגרמים כתוצאה מעלייה פתאומית בלחץ הדם, אגירת נוזלים בגוף, ונזק לכליות המאפשר לחלבונים לעבור לשתן.

לחץ דם גבוה – מצב זה עשוי להתרחש במהלך ההיריון ללא נפיחות או חלבון בשתן, כך שתסמין זה בלבד אינו מעיד על רעלת הריון. הרופא עלול לחשוד במצב זה אם מתרחשת עלייה פתאומית בלחץ הדם לאחר השבוע העשרים של ההיריון. חלק מהתסמינים הקשורים ללחץ דם גבוה כוללים כאבי ראש, סחרחורת, ראייה מטושטשת וצלצולים באוזניים.

שימור נוזלים – נפיחות מסוימת היא מצב נורמאלי בהריון, אך אם הנפיחות אינה נעלמת עם מנוחה, או אם אישה אוגרת בגופה כמות נוזלים הגורמת לעלייה במשקל של שניים וחצי קילוגרמים בשבוע אחד, מצב זה עשוי להוות סימן לרעלת הריון. אגירת נוזלים מתרחשת עם קושי בנעילת נעליים או ורידים בולטים במיוחד.

תוצאות בדיקות מעבדה

במצב בריא, הכליות מסננות את הפסולת מהדם אך שומרות חלבונים חשובים בגוף. הרופא בודק במעבדה את השתן לנוכחות חלבונים, שכן מצב זה נחשב לאחד הסימנים החשובים ביותר לרעלת הריון.

ממצאי מעבדה אחרים עשויים להצביע על רמות גבוהות של אנזימי כבד ומספר נמוך של תאים לקרישת דם, הניתנים למדידה באמצעות בדיקות דם.

תסמינים אחרים לרעלת הריון – כאבי בטן, עצבנות, בחילות והקאות, חום, ירידה בכמות השתן או הופעת דם בשתן, נמנום ואובדן ראייה פתאומי. תסמינים אלו עשויים להיות תסמיני רעלת הריון.

התמודדות עם רעלת הריון וסוכרת הריון

המפתח להריון בריא במצבים אלו הוא שמירה על מניעת לחץ דם גבוה ואיזון הסוכרת. החדשות הטובות הן שרוב הנשים עם סוכרת הריונית המסתבכת על ידי רעלת הריון, עדיין מסוגלות ללדת תינוקות בריאים.

לא קיימת שיטה למנוע לחלוטין מצבים אלו של ההיריון, אך הקפדה על מודעות לגורמי הסיכון והכרת התסמינים, יכולה לסייע לאישה ולרופא לזהות מצבים אלו מוקדם, ולהתחיל לשתף פעולה לקראת הריון מוצלח לאם ולתינוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן