שלבים התפתחותיים ושינה

ביטוח סיעודי לתינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח סיעודי לתינוקות

 

שלבים התפתחותיים ושינהבשנים הראשונות לחייו, התינוק נחשף מידי יום לכמות אדירה של גירויים ולומד בקצב מסחרר. ללא כל הדרכה מיוחדת או הוראה מכוונת – מתפתחות אצל התינוק (ומאוחר יותר אצל הילד) תנועות מולדות.

כשהתינוק מבצע שינוי מוטורי מהותי ומתחיל להתהפך,לזחול, להתיישב או לעמוד, הוא מתרגל את המיונמות החדשה הזו שוב ושוב במהלך היום, וגם… בלילה. הוא מתרגל מתוך שינה את מה שלמד ביום, ופתאום מוצא את עצמו בתנוחה ממנה הוא אינו יודע לחזור לישון בכוחות עצמו, מה שבהחלט מביא את ההורים הנרגשים (לנוכח ההתקדמות של תינוקם) להתמודד עם התעוררויות ליליות מרובות.

על מנת לעבור את הלילות הללו בשלום ולא לקבע את התופעה, מומלץ לדבוק בשגרה כמה שניתן, להמנע מתגובות מופרזות כאשר אתם מוצאים את התינוק המוכשר מתרגל את המיומנות החדשה, ולעזור לו לחזור למצב שבו הוא רגיל להירדם. במקביל, יש להציע הרבה תרגול בזמן ערות במהלך היום. כאשר במהלך היום התינוק מגיע לרמת שליטה טובה במיומנות החדשה, יש להפסיק לעזור לו בלילות על מנת שלא יפתח תלות בעזרתם של ההורים כדי לחזור לשינה.

טיפים לשיפור השינה אצל תינוקות

  • כאשר התינוק מתחיל להתהפך, לפני שאתם הופכים אותו בחזרה לתנוחה בה הוא רגיל להירדם, נסו להרגיע אותו במגע, על מנת שתינתן לו ההזדמנות ללמוד להירדם גם בתנוחה החדשה. אם הוא לא נרגע, כמובן יש לעזור לו להתהפך. כאשר במהלך היום התינוק כבר יודע להתהפך היטב בעצמו, תפסיקו לעזור לו בהתהפכות במהלך הלילה. רק עזרו לו להירגע בעזרת מגע ואם יש צורך על הידיים, והחזירו למיטה לתנוחה בה הוא התעורר.
  • כאשר התינוק מתחיל להתיישב, בהתחלה עזרו לו לחזור לשכיבה, ובמהלך היום למדו אותו כיצד להגיע למצב של שכיבה ממצב של ישיבה. כשאר במהלך היום התינוק יודע להישכב בעצמו, הפסיקו להשכיבו בלילות. רק הרגיעו אותו והחזירו למיטה לישיבה, ממנה הוא יצטרך להישכב בכוחות עצמו.
  • כשהתינוק מתחיל להיעמד, אותן ההנחיות חלות גם במצב הזה. תחילה עזרו לתינוק להישכב בלילות ובמהלך היום הנחו אותו כיצד להגיע ממצב של עמידה למצב של ישיבה, ממנה קל לחזור לשכיבה.

שלב התפתחותי חשוב נוסף שעלול להשפיע על הלילות, הינו חרדת נטישה, שעשויה להתפתח החל מגילאי 7-9 חודשים. איך מתמודדים?

בתקופה זו, התינוק זקוק ליותר תשומת לב ונוכחות, ושחשוב מאוד לספק לו אותם במהלך היום. כמו כן, מומלץ להקפיד לא להיעלם לתינוק בלי להודיע לו. משחקי "קו-קו" יכולים לסייע לתינוק ללמוד שאמא ואבא ממשיכים להתקיים גם אם הוא לא רואה אותם, ובכך לעזור לו להתגבר על החרדה. במהלך הלילה, כדאי להמשיך לשמור על ההרגלים הקיימים, להקפיד להשכיב באותו האופן במיטתו ולא להישאר ליד התינוק יותר מהרגיל.


אלינור פיינגולד – יועצת שינה לתינוקות ופעוטות. בעלת תואר בפסיכולוגיה ובוגרת הסמכה ייחודית להדרכת הורים בנושא שינה, בשיטת "לילה טוב" מבית גנית פרג.

מידע על שינת תינוקות

מידע נוסף על התפתחות תינוקות

 

 

אולי יעניין אותך גם:

שימו לב! 95% ממוצרי המזון לתינוקות מכילים מתכות רעילות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן