שמירת הריון וסוכרת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שמירת הריון בסוכרת הריוןרוב ההריונות מתפתחים באופן תקין ועוברים ללא כל סיבוכים מיוחדים. אך חלק מהנשים ההרות עשויות לפתח סיבוכים שונים במהלך ההיריון שעשויים להשפיע על בריאות העובר או האם.

במצבים שבהם קיים סיכון יתר לעובר, לאם או לשניהם, ההיריון מוגדר כ"היריון בסיכון". מצבים שעשויים להוביל לעלייה בסיכון כוללים בין היתר מחלות כרוניות דוגמת סוכרת נעורים, מחלת הנפילה, יתר לחץ דם, היריון מרובה עוברים ורעלת היריון.

בנוסף, סוכרת הריונית יכולה במקרים מסוימים להשפיע על מהלך ההיריון והלידה, להגביר את הסיכוי להתרחשות הסיכונים, כך שהאישה מתבקשת להקפיד יותר על  בדיקות המעקב.

סוכרת הריונית מאובחנת לראשונה במהלך ההיריון

המחלה מקשה על תאי הגוף להשתמש בגלוקוז וכתוצאה מכך ריכוז הגלוקוז בדם, גבוה מהריכוז הנורמלי. מומחים מעריכים שכארבעה אחוזים מהנשים ההרות סובלות מסוכרת הריונית. אם הבעיה נותרת ללא טיפול, תחול עלייה ברמת הגלוקוז בדם של העובר וכתוצאה מכך, העובר יתפתח מעבר לממדים הנורמטיביים.

רמות גלוקוז גבוהות לאורך זמן עשויות להוביל להתפתחות של עובר במשקל של יותר מארבעה ק"ג וברוב המקרים מצב זה מצריך לידה בניתוח קיסרי. מעבר לכך, במקרים החמורים ביותר, סוכרת הריונית עלולה להוביל לנזקים חמורים בעובר ואפילו לגרום למוות תוך רחמי.

שמירת הריון: על קצה המזלג

לפי ההגדרה הרשמית של המוסד לביטוח לאומי, שמירת היריון היא קצבה המשולמת לאישה הרה, שנאלצה להיעדר ממקום העבודה שלה כתוצאה מסיכון רפואי לעובר או לה.

הסיכון צריך להיות מוגדר כנובע מההיריון; או עקב סוג העבודה, אופן ביצוע העבודה או מיקום ביצוע העבודה, המסכנים את האישה או את העובר בשל היותה בהיריון, ולא נמצא לה תפקיד חלופי מתאים יותר במקום העבודה. מטרת הגמלה היא לפצות את האישה ההרה על אובדן ההשתכרות בזמן היותה בשמירת היריון.

מתי וכיצד יאשרו לך שמירת הריון?

כדי לקבל את הזכויות המגיעות לאישה שהרופא קבע לה שמירת הריון, צריכים להתקיים חמישה תנאים. להלן פירוט קצר על התנאים השונים:

  • סיכון לעובר או לאישה

  • ההיעדרות מהעבודה מתבקשת עקב סיכון לעובר או למבוטחת הנובע מההיריון ולא קיימת אפשרות להמשיך לעבוד במקום העבודה הנוכחי בשל אופן ביצוע העבודה, סוג העבודה או מקום העבודה. תקופת השמירה צריכה להיקבע לחודש לפחות, ואם קיימת הפסקה בשמירת ההיריון, כל תקופה נוספת של שמירת היריון צריכה להיות לפחות שבועיים.
  • גניקולוג מטעם המוסד לביטוח לאומי בודק האם הסיבה לשמירת ההיריון היא אכן בהתאם לחוק. הרופא רשאי לבקש פרטים והבהרות בכל הקשור לאישור הרפואי ואם מתברר שהסיבות שסיפקה המבוטחת לא מצדיקות שמירת היריון או שעיסוקה או סוג העבודה אינם מהווים סכנה לעובר או לאם, באפשרותו לדחות את התביעה.
  • תושבות – המבוטחת היא תושבת ישראל.
  • תקופת הכשרה – המבוטחת היא עובדת עצמאית או שכירה ושילמה דמי ביטוח לאומי עבור חצי שנה לכל הפחות מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הפסקת העבודה עקב שמירת ההיריון.
  • שהות בישראל – אם המבוטחת נמצאת בשמירת היריון ובחרה לצאת לחו"ל, לא תהיה זכאית לקצבה מהיום שבו יצאה מישראל. לעומת זאת אם המבוטחת נמצאת בשמירת היריון עקב סביבת העבודה, באפשרותה לצאת לחו"ל ובכל זאת להמשיך לקבל את הקצבה.
  • תשלום מגופים אחרים – המבוטחת תקבל את הקצבה אך ורק אם היא לא מקבלת תשלום מגורמים אחרים עבור ימי שמירת ההיריון כמו ביטוח מהמעסיק, ימי מחלה וכיו"ב.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן