סוכרת הריון: הטיפול ממשיך גם לאחר הלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

 

סוכרת הריון: חשיבות הטיפול לאחר הלידהבתשעים אחוזים מהמקרים, סוכרת הריונית נעלמת לאחר הלידה. אך עדיין קיימים מספר נושאי סיכון חשובים אליהם יש לגלות מודעות. הימים, השבועות והחודשים הראשונים לאחר הלידה עשויים להיות הזמן שבו אישה נמצאת בסיכון לבעיות רגשיות ופיזיות.

מודעות לסיכונים והבנת הצעדים בהם ניתן לנקוט על מנת להתמודד עימם, יכולה לסייע לטיפול בסוכרת הריון לאחר הלידה.

ברוב המקרים, הסוכר בדם נבדק מספר פעמים לפני השחרור מבית החולים לאחר הלידה, כך שאישה יכולה להיות בטוחה שהסוכרת ההריונית שלה נפתרה.

סוכרת הריון: חשיבות המעקב הרפואי לאחר הלידה

מעקב רפואי לנשים שסבלו מסוכרת הריונית חשוב ביותר לשניים עד שלושה אחוזים מהנשים. סוכרת נמשכת לאחר הלידה, ורופאים ממחלקת המיילדות והגינקולוגיה במרכז הרפואי מרסי בבולטימור, ממליצים לנשים לבדוק את רמות הגלוקוז שלהן בתקופה של בין חודש וחצי לחודשיים.

מבחינה רגשית, החודשים הראשונים לאחר הלידה עשויים להיות מלחיצים לאימהות דשות רבות. דיכאון לאחר הלידה מגיע לשיאו בתקופה של שלושה עד ארבעה חודשים לאחר הלידה. לא ניתן לקבוע שסוכרת הריונית גורמת לדיכאון שלאחר הלידה, אך פסיכיאטרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, מדווחים על מחקרים המראים כי הסיכונים עשויים להיות גבוהים יותר לנשים אלו.

מהם סיכוני סוכרת הריון לאחר הלידה?

חלק מהנשים ממשיכות לחוות בעיות עם רמות הסוכר בדם לאחר הלידה. קיימות גם בעיות רגשיות ונושאים בריאותיים ארוכי טווח אליהם יש לגלות מודעות:

סוכרת מסוג 2

זהו הסוג הנפוץ ביותר של סוכרת. לאחר סוכרת הריונית, אישה נמצאת בסיכון גבוה יותר לסוכרת מסוג 2. האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה לכל הנשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית לעבור מבחן סבילות לגלוקוז בתקופה של חודש וחצי לאחר הלידה, ולפחות כשלוש שנים לאחר הלידה.

בקרת משקל – מחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Obestetrics Gynecology מצא שנשים עם סוכרת הריון שאינן מצליחות לשלוט במשקלן לאחר הלידה, נמצאות בסיכון גבוה יותר ללקות בסוכרת הריונית נוספת בהריון הבא, ולפיתוח סוכרת מסוג 2 בשלב מאוחר יותר בחיים.

דיכאון – לאימהות הסובלות ממחלת סוכרת הריונית, יש סיכון גבוה יותר לפתח דיכאון לאחר הלידה, בהשוואה לאימהות שלא סבלו מסוכרת במהלך ההיריון.

הנקה – מומלצת לאימהות שסבלו מסוכרת הריונית, אך היות וייצור חלב אם מחייב את הגוף להשתמש באנרגיה ולשרוף קלוריות, חלק מהנשים עם סוכרת הריונית עשויות להימצא בסיכון גבוה יותר לבעיות ויסות הסוכר בדם לאחר הלידה. רוב הנשים יכולות להניק ללא קושי.

התמודדות עם סיכוני סוכרת הריון לאחר הלידה

ידיעת הסיכונים הם התחלה. כעת ניתן לנקוט בצעדים כדי לשמור על הבריאות לאחר סוכרת הריונית:

הנקה כשיטת טיפול בסוכרת הריון לאחר הלידה

אם אישה אוכלת מספיק קלוריות ומקפידה על תזונה בריאה, היא יכולה להניק בבטחה. קיימות מספר ראיות מדעיות המוכיחות שהנקה יכולה להפחית את הסיכוי של התינוק לסבול מעודף משקל כמבוגר.

בנוסף, הנקה יכולה לסייע לאישה לרדת במשקל לאחר ההיריון, ועשויה להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2, למרות שקיים צורך במחקר נוסף על מנת לאשר הנחות אלו.

הכרת תסמיני דיכאון לאחר לידה

עצבות מסוימת ואפילו כעס אינם נחשבים לתסמינים נדירים בשבועות הראשונים לאחר הלידה. אם התסמינים ממשיכים להשפיע על האם והתינוק גם לאחר הלידה, וכוללים בעיות שינה, תשישות מוחלטת, אובדן תיאבון, חרדה מתמדת או מחשבות על פגיעה בעצמה או בתינוק שלה, עליה לפנות לקבלת סיוע. יש להתייעץ עם הרופא לקבלת הפניה לטיפול אצל מומחה לבריאות הנפש, שכן דיכאון לאחר לידה ניתן לטיפול.

המשך המעקב הרפואי – על אישה עם סוכרת הריון לזכור שהיא נמצאת בסיכון לסוכרת מסוג 2. לכן עליה להקפיד לעקוב אחר כל המלצות הרופא ולעבור בדיקות דם קבועות.

הקפדה על תכניות תזונה ופעילות גופניתהשגת משקל בריא ושמירה עליו, מתאפשרת עם הקפדה על תזונה עשירה בפירות, דגנים וירקות. הקפדה על חצי שעה לפחות של פעילות גופנית מדי יום, הם צעדים העשויים להפחית את הסיכון לבעיות בריאות עתידיות.

חובה להקפיד על הבריאות הפיזית והנפשית

בתקופה הראשונה לאחר סוכרת הריון, אישה נמצאת בסיכון כלשהו לבעיות פיזיות ורגשיות. אך זוהי גם התקופה שבה היא יכולה להתחיל לבסס הרגלים בריאים שיסייעו לה לשמור על הבריאות בעתיד.

יש להקפיד על מעקב רפואי ולבצע את כל הבדיקות הדרושות, להשיג משקל בריא ולשמור עליו, לאכול תזונה בריאה, ולהקפיד על פעילות גופנית קבועה. כך ניתן להתמודד עם סוכרת הריונית לאחר הלידה, ועכשיו זה הזמן להתחיל לתכנן את העתיד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן