שבוע הריון 33

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות תינוקך

התינוק שלך שוקל כבר כ-1800 גרם ואורכו כ-42 סנטימטרים. בשלב זה העובר שלך כבר מאוד דומה לתינוק בן יומו. למעשה, גם אם הוא ייוולד היום, לא יהיו לו קשיים אמיתיים להתרגל לעולמנו. בתור יצור מפותח שכזה הוא כבר יכול להקשיב, להרגיש וגם לראות – אם כי בשלב זה הראייה מסתכמת בהבחנה באור, אליו האישונים יגיבו בהתכווצות – זה בעצם יהיה מצב הראייה של תינוקך גם בשלבים הראשונים לאחר הלידה.

כמו תינוק צעיר, גם העובר שלך ישן את רוב שעות היום. כאשר הוא ישן, הוא נכנס גם למצב בשינה הנקרא REM, שהוא השלב העמוק בשינה בו אנו חולמים את החלומות הברורים ביותר! (מוזר קצת לחשוב על מה חולם עובר שטרם נולד…).

שכבות שומן ממשיכות להיווצר מתחת לעורו של התינוק שממשיך להפוך רך וחלק יותר ויותר. בשבועות האחרונים להריון, התינוק יוסיף משקל רב לגופו על מנת לצאת לעולם חזק ומוכן.

למעט הגולגולת, עצמותיו של התינוק הולכות ומתקשות לקראת הלידה. הגולגולת עצמה חייבת להישאר רכה וגמישה על מנת לאפשר מעבר נוח בתעלת הלידה. במהלך השנתיים הראשונות לחייו של התינוק הגולגולת שלו תתקשה ותיסגר.

הגוף שלך

מועד הלידה מתקרב ואת ודאי חושבת על כך יותר ויותר. אחד הדברים שנשים רבות חושבות עליו, במיוחד אם מדובר בהריון ראשון, הוא האם תבחיני בכך שירדו לך המים. ירידת מים היא תופעה של פקיעת שק ההריון וירידה של מי השפיר. בסרטים זה תמיד נראה כמו שטף מים חזק ופתאומי אבל במציאות רק כ-10% מהנשים יחוו זאת. לפעמים, מתחיל מעין טפטוף של נוזל, וזה עשוי לקרות גם מספר שבועות לפני מועד הלידה המשוער.

זה טבעי לחלוטין עבור נשים רבות לחוש חוסר ביטחון באשר למהות הנוזל – האם אלה הם מי השפיר או אולי טפטוף של שתן, תופעה העשויה להתרחש בשלבי ההריון האחרונים. אם אינך בטוחה או אם את חושבת שאלה הם אכן מי השפיר, אל תהססי והתייעצי מיד עם הרופא שלך. שימי לב אם המים הם צלולים או עכורים ואם יש להם ריח מוזר והגידי פרטים אלו לרופא.

אם את חוששת שיש לך ירידת מים, חשוב שלא תשתמשי בתחבושות היגייניות משום סוג ושלא תקיימי יחסי מין כדי שלא ייגרם זיהום. לאחר שרופא יבדוק אותך את יכולה לשאול אותו אם ניתן לשוב לפעילויות אלה.

דבר נוסף שכדאי לך להתחיל ללמוד ולחשוב עליו הוא תכנית הלידה, ועל נושאים כמו זירוז לידה ומשככי כאבים כמו אפידורל. מקום טוב ללמוד ולדון בכך הם קורסי ההכנה ללידה. בכל מקרה, זכרי שגם אם יש לך תכנית לידה מסודרת והחלטות ברורות לגבי הלידה, חשוב מאוד שתישארי גמישה לשינויים, משום שלא תמיד הכל ילך כפי שתכננת את זה, וזה בסדר גמור לשנות את דעתך בכל עת.

נסי גם לחשוב עם בן זוגך על בית החולים בו תרצי ללדת. רוב בתי החולים עורכים ביקורים מסודרים בהם הם מסבירים על חדרי הלידה ועל מחלקת היולדות ועורכים בהם סיורים. עשו סבב שוק והחליטו על בית החולים המועדף עליכם.

מה צריך לבצע?

  • להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לך ולתינוק: מזונות עשירים בסידן, חלבונים וברזל כמו מוצרי חלב, דגים ובשר (שיהיו מבושלים טוב טוב…). בנוסף, כדאי לאכול מזונות עשירים בסיבים כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • להקפיד לקחת את תוספי המזון כפי שהורה לך הרופא.
  • לשתות הרבה – זה טוב לצרכיו של התינוק, וכמו כן מקטין את הסיכון לדלקות בדרכי השתן.
  • אם את מעוניינת בביצוע קורס הכנה ללידה, כדאי להתחיל לחקור בנושא.
  • להתחיל לבדוק ולחקור לקראת היום שלאחר הלידה – איזה ציוד צריך, מה ניתן לשאול מחברים ומה תרצי לרכוש.
  • להתאמן ולהפעיל את הגוף, אך לבחור בפעילות גופנית רגועה יחסית כמו יוגה, פילאטיס או שחיה.
  • בצעי מעקב אחרי תנועות עובר. אם יש ירידה דרמטית בתנועות התייעצי עם הרופא שלך.
  • ערכי סיור בבתי חולים שונים על מנת לבחור את המקום בו תרצי ללדת.

שבועות הריון

שבוע הריון 1 שבוע הריון 2 שבוע הריון 3 שבוע הריון 4 שבוע הריון 5
שבוע הריון 6 שבוע הריון 7 שבוע הריון 8 שבוע הריון 9 שבוע הריון 10
שבוע הריון 11 שבוע הריון 12 שבוע הריון 13 שבוע הריון 14 שבוע הריון 15
שבוע הריון 16 שבוע הריון 17 שבוע הריון 18 שבוע הריון 19 שבוע הריון 20
שבוע הריון 21 שבוע הריון 22 שבוע הריון 23 שבוע הריון 24 שבוע הריון 25
שבוע הריון 26 שבוע הריון 27 שבוע הריון 28 שבוע הריון 29 שבוע הריון 30
שבוע הריון 31 שבוע הריון 32 שבוע הריון 33 שבוע הריון 34 שבוע הריון 35
שבוע הריון 36 שבוע הריון 37 שבוע הריון 38 שבוע הריון 39 שבוע הריון 40

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן