פיטורי עובדת בהריון

פיטורי עובדת בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פיטורי עובדת בהריון

פיטורי עובדת בהריוןנהוג לחשוב שאין לפטר עובדת בהריון או במהלך חופשת לידה. באופן כללי, פיטורי עובדת בהריון הם אכן אסורים על פי חוק אולם חשוב לדקדק בפרטים על מנת שתדעי מהן זכויותיך.

מתי אסור לפטר עובדת בהריון?

פיטורי עובדת בהריון הינם אסורים אם היא עבדה אצל מעסיק שישה חודשים לפחות, ואין זה משנה אם היא עובדת קבועה או זמנית. לפיכך, אם עבדת אצל המעסיק שלך במשך תקופה קצרה משישה חודשים, אין החוק המגן מפני פיטורי עובדת בהריון חל עלייך. אם את עומדת בתנאי זה, הרי שאסור לפטרך במהלך ההריון וכן אין לפטר אותך במשך חופשת הלידה או 60 ימים אחרי שהיא הסתיימה.

סייג לחוק זה קובע שבאישור מיוחד משר העבודה והרווחה (או השר הממונה המתאים), ניתן לפטר עובדת גם אם היא בהריון. חשוב לציין שאסור לשר העבודה לאשר פיטורי עובדת בהריון אם הוא סבור שהסיבה לפיטוריה היא ההריון עצמו.

ראוי לציין שגם אם התפטרת במהלך ההריון, את עדיין זכאית לפיצויי פיטורין.

פיטורי עובדת במהלך שמירת הריון

תקופת שמירת ההריון לא תימנה במניין ששת החודשים של עבודה בפועל אצל מעסיק, אולם אם את בשמירת הריון, אסור לפגוע בזכויות הסוציאליות שלך הנובעות מהוותק שלך בעבודה. כלומר: תקופת שמירת ההריון תימנה כוותק במקום העבודה לצורך תנאים סוציאליים אולם לא תוכל למנוע פיטורי עובדת בהריון.

מה לעשות אם פוטרתי במהלך הריון?

קודם כל, יש מה לעשות! אם פוטרת במהלך ההריון או במהלך חופשת הלידה כדאי לפנות מיד לעורך דין שמתמחה בדיני עבודה לצורך טיפול מהיר בעניין. אם תגידי תביעה תוכלי לקבל פיצוי כספי (שיכול להגיע לגובה של מספר משכורות חודשיות) בשל הנזק שנגרם לך עקב הפיטורים שאינם חוקיים. בנוסף, המעסיק שלך ייענש ועלול לקבל קנס כבד מהמדינה, כדי שבפעם הבאה יחשוב פעמיים לפני פיטורי עובדת בהריון.

לסיכום, אם עבדת שישה חודשים אצל מעסיק, את מוגנת למעשה מפיטורים. התקופה בה את מוגנת מפני פיטורים בשל ההריון היא תקופת ההריון עצמה, חופשת הלידה וכן שישה חודשים מתום חופשת הלידה.

מידע נוסף על זכויות נשים בהריון

פיטורי עובדת בהריון ימי מחלה בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן