תזונה ושינויים באורח החיים עם סוכרת הריון

נשוי לי..נשואה לו..

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נשוי לי..נשואה לו..

שינויים באורח החיים בסוכרת הריוןבסוכרת הריון, הגישה הראשונה עליה ממליץ הרופא היא שינויים באורח החיים. נשים רבות הצליחו לשלוט בהצלחה ברמות הגלוקוז שלהן באמצעות הקפדה על תזונה מתוכננת בקפידה ופעילות גופנית.

אכילת תזונה בריאה

תזונה מאוזנת עשויה לעתים לשמור על איזון רמות הגלוקוז בטווח הנורמלי. זוהי בדרך כלל שיטת הטיפול הראשונה אותה מנסה הרופא. על מנת לסייע בתכנון הארוחות, הרופא עשוי להמליץ על שיתוף פעולה עם דיאטנית. במהלך ההיריון, חשוב לאכול את המאכלים הנכונים כדי להשיג את הצרכים התזונתיים של האם והעובר.

אך בסוכרת הריונית, יש להתמקד בתזונה מיוחדת, על מנת לשמור על רמות גלוקוז נורמאליות ככל הניתן. שליטה ברמת הגלוקוז היא האחריות החשובה ביותר של האישה במהלך ההיריון.

שינויים באורח החיים לשמירת רמות גלוקוז תקינות

במהלך ההיריון, גובר הצורך בקלוריות וחלבון. בנוסף, קיים צורך בכמויות גדולות יותר של רוב הוויטמינים והמינרלים. הטיפים הבאים מסייעים לשמירת רמות הגלוקוז בטווח הרגיל.

במהלך ההריון, הצורך שלך קלוריות וחלבון מגביר. בנוסף, רוב הויטמינים והמינרלים נדרשים גם בכמויות גדולות יותר. העצות הבאות נועדו לעזור לך לשמור על רמת הגלוקוז בטווח הרגיל:

הגבלת מזונות המכילים ערכים גבוהים של סוכרים

מזונות המכילים כמויות גבוהות של סוכר כוללים עוגיות, פשטידות, עוגות, גלידות, משקאות קלים, ממתקים, מאפים וריבות. קיימות צורות רבות של סוכרים המשמשים לעיבוד מזונות, לכן יש לקרוא את תוויות המזונות לאיתור רכיבים.

יש להבין כיצד לאתר ציון תוספים כגון כגון סירופ תירס, ערכים גבוהים של פרוקטוז, דבש, טרבינאדו, סוכר, מולסה, ורוב המרכיבים המסתיימים באותיות "ose" כגון סוכרוז ודקסטרוז. יש להשתמש בממתיקים מלאכותיים במתינות.

תזונה נמוכה בשומן

קיים צורך בשומן כדי לאפשר לעובר להתפתח באמצעות חומצות שומן חיוניות הדרושות לצמיחה והמסייעות לגוף לספוג ויטמינים מסיסים בשומן. יש להתרחק משומנים רוויים, אשר נמצאים בבשרים שמנים, חמאה, שמנת, גבינות וחלב עתיר שומן. במקומם, יש לבחור מזונות עשירים בשומנים בלתי רוויים, כגון דגים, שמן זית, אגוזים ואבוקדו, ולאכול אותם במתינות.

דגש על אכילת פחמימות מורכבות – כגון ירקות, דגנים, שעועית, אפונה ומזונות עמילניים אחרים.

דגש על מזונות עשירים בסיבים תזונתיים – הכוללים דגנים בוקר מלאים, לחמים מקמח מלא, פירות, ירקות וקטניות.

חטיף לפני השינה – מהווה מקור טוב של חלבון ופחמימות מורכבות, ומסייע לייצוב הגלוקוז במשך הלילה. חטיפים בריאים כוללים גרם גבינה דלת שומן וחמישה קרקרים מחיטה מלאה; כוס פופקורן ללא מלח; או כוס אגוזים שאינם קלויים.

רוב הנשים עם סוכרת הריון צריכות להקפיד על אכילת שלוש ארוחות ביום ומספר חטיפים, כולל חטיף לפני השינה, מדי יום. מומלץ שלא לעבור למעלה מחמש שעות ללא אכילה. שיתוף פעולה עם דיאטנית מוסמכת היא השיטה הטובה ביותר לפתח תוכנית ארוחות מתאימה באופן אישי.

הקפדה על פעילות גופנית קבועה

תוכנית תרגילים יומית היא חלק חשוב מתוכנית הטיפול בסוכרת הריון. פעילות גופנית קבועה מגבירה את יעילות תפקוד האינסולין בגוף ומורידה את רמות הגלוקוז. בנוסף, היא מסייעת לשמירת משקל בריא לאם ולתינוק. טרם תחילת תכנית התרגילים, חשוב להתייעץ עם הרופא.

עם קבלת האישור מהרופא, מומלץ לבחור בתרגילים שאינם מוסיפים לחץ נוסף על האם והעובר, הכוללים:

  • שחייה
  • רכיבה על אופניים
  • הליכה
  • תרגילים אירוביים בעוצמה נמוכה
  • יוגה.

פעילות גופנית בטוחה

יש להימנע מפעילות גופנית נמרצת, או כל התרגילים המגבירים את הסיכון לנפילות או פציעה. בנוסף, חשוב להימנע מחימום יתר. אם טמפרטורת הגוף עולה יותר מדי, היא עלולה לסכן את העובר. יש להימנע מפעילויות כגון ביקראם יוגה, ולהקפיד על שתיית שפע נוזלים, גם ללא תחושת צמא.

פעילות גופנית ברוב ימות השבוע משפיעה על רמות הגלוקוז. הרופא יכול לסייע בפיתוח תוכנית תרגילים בטוחה לאם ולעובר המתפתח.

יש להפסיק את האימונים אם מתרחשים המצבים הבאים:

  • כאבים
  • סחרחורת
  • קוצר נשימה
  • חולשה
  • דופק לב מואץ
  • כאב גב או כאב אגן
  • דימום בנרתיק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן