לידה טבעית של תאומים ושלישיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לידה טבעית של תאומים ושלישיותאם הריון תאומים ושלישיות עבר ללא סיבוכים, והעוברים אינם חולקים שליה, ניתן להמתין ללידה שתתחיל באופן טבעי, אך לתכנן אותה מבעוד מועד עם הרופא.

אם העוברים בריאים וגדלים היטב, ואישה מעוניינת להמתין שהלידה תתחיל באופן טבעי, הרופא צריך לתמוך בה, שכן זוהי ההחלטה אישית.

חלק מההורים שוקלים מגוון נרחב של בעיות הכרוכות בלידה זו, כגון סיכוני לידת תינוקות במשקל נמוך או לידת תינוקות מתים, ומחליטים בהתאם. ההחלטה מתקבלת בהתאם ליכולת הטובה של האם להתמודד עם ההיריון; האופן בו מרגישים בני הזוג לגבי התערבויות במהלך הלידה; ושיקולי הסבירות לצורך בניתוח קיסרי.

סיכויי לידה טבעית עם תאומים ושלישיות

אם העוברים גדלים היטב ולא נרשמים כל סיבוכים במהלך ההיריון, ניתן ללדת בלידה וגינאלית. ארבעה מתוך עשרה תאומים נולדים בשיטה זו. יש להתייעץ עם הרופא לגבי רמת המיומנות והניסיון שלו עם לידה טבעית של תאומים או שלישיות, ולהבין ממנו ביסודיות את הסיכונים והיתרונות של לידה נרתיקית, תוך לקיחה בחשבון את הנסיבות האישיות.

עמדת התאום הצפוי להיוולד בכור, משפיעה באופן משמעותי על סוג הלידה המתוכננת. אם התאום הראשון נמצא בעמדת ראש למטה, ניתן להתקדם ללידה וגינאלית. במצב זה, סביר להניח שגם התינוק השני ייוולד בלידה טבעית. כשהתינוק הראשון נולד, נוצר יותר מקום ברחם, ואם התינוק השני נמצא בעמדת עכוז, או שוכב על צוואר הרחם, הרופא יכול להפוך אותו בתנוחת ראש למטה.

הרופא גורם לתינוק השני לשנות תנוחה באמצעות מישוש הבטן בהליך חיצוני שנקרא תמרון. לחלופין, הוא עשוי להיות מסוגל להכניס את ידו דרך צוואר הרחם הפתוח לחלוטין, ולהגיע אל התינוק השני. הניסיונות להפוך את התאום השני בדרך כלל מצליחים, ובפחות מחמישה אחוזים מהמקרים, התאום השני צריך להיוולד בניתוח קיסרי.

סיכוני לידה טבעית

כל לידת תאומים ושלישיות כרוכה בסיכון גבוה יותר לדימום כבד של האם לאחר הלידה. התינוקות זקוקים לעיתים קרובות לסיוע מיידי לאחר הלידה, ומעט פחות ממחציתם זקוקים לשהות בפגיה לקבלת טיפול מיוחד.

לידה טבעית מגבירה את הסיכון למות אחד התינוקות או כולם, אך למרות הסיכון, לא ברור אם לידה מתוכננת באמצעות ניתוח קיסרי עדיפה לאימהות ולתינוקות, בהשוואה להמתנה שהלידה תתחיל באופן טבעי.

אישה יכולה להתחיל לידת תאומים ושלישיות בהליך טבעי, אך עדיין תזדקק לניתוח קיסרי אם מתרחשים המצבים הבאים:

  • הלידה הטבעית מסתבכת, כשהתאומים נעים לעמדה שאינה נוחה ללידה.
  • אחד התינוקות, או כולם, חווים מצוקה במהלך הלידה.
  • הלידה מתקדמת בקצב איטי.
  • האישה סובלת מלחץ דם גבוה או רעלת הריון שאינם מגיבים לטיפול.
  • חבל הטבור נופל דרך צוואר הרחם ונכרך על התינוקות.

התמודדות

כדי להימנע מהסיכונים והצורך בניתוח קיסרי, מומלץ לשמור על כושר ובריאות ככל הניתן במהלך ההיריון, שכן אורח חיים בריא זה יסייע לאישה להתמודד עם הלידה כשיגיע הזמן. הפעילות הגופנית המבוצעת צריכה להיות עדינה ומתאימה להריון. בן הזוג או בן משפחה צריכים להעניק לאישה תמיכה רציפה במהלך הלידה, כך שהרגיעה והביטחון אותם תרגיש ימנעו את הלחץ המגביר את הסיכויים ללידה בניתוח קיסרי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן