התמודדות עם כאב כתוצאה מהיריון מרובה עוברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כל הריון מרובה עוברים מוגדר כהריון בסיכון וזאת עקב השכיחות הגבוהה יחסית של סיבוכי הריון ובעיות שונות המתעוררות בהריונות התמודדות עם כאב כתוצאה מהיריון מרובה עובריםשבהם ישנו יותר מעובר אחד המתפתח ברחמה של האם. בהריון מרובה עוברים העומס על גופה של האישה גבוה במיוחד ולכן ברוב המקרים כל אותן תופעות המתפתחות בנשים הרות הנושאות ברחמן עובר אחד בלבד, מופיעות בעוצמה גבוהה יותר בנשים הנמצאות בהיריון מרובה עוברים. בין היתר מדובר בעייפות מוגברת, טחורים ומובן שגם סוגים שונים של כאבים, בדגש על כאבים בגב התחתון. במאמר שלפניכם נפרט אודות הדרכים השונות שניתן להיעזר בהן כדי להתמודד בהצלחה עם הכאבים שמתפתחים כתוצאה מהריון מרובה עוברים.

 

מניעת כאבי גב תחתון

כדי למנוע כאבי גב עוצמתיים מומלץ להקפיד על משקל תקין במהלך ההיריון ולהימנע מעלייה מוגזמת במשקל, הגורמת לעומס יתר על הגב התחתון. כמו כן ניתן להשתמש בשקיות חימום ובבקבוק חם כדי להפחית את הכאבים בשרירי הגב התחתון. בנוסף ניתן לתרגל סוגים שונים של תרגילים לחיזוק שרירי הבטן שכן חיזוק שרירי הבטן יוביל להפחתת העומס מהמערכות השונות בגב התחתון. מעבר לכל זה ניתן להשתמש בחגורה אלסטית לתמיכה בבטן ההריונית וכן חשוב להימנע מנעילת נעלי עקב. באופן כללי יש גם להימנע מהרמת משאות כבדים אך במקרים שבהם האישה ההרה מרימה למשל ילד קטן על ידיה, עליה לזכור לכופף את הברכיים ולא את הגב.

 

טיפול בעצירות

עצירות היא בעיה שכיחה בקרב נשים הרות. כדי לטפל בעצירות מומלץ להקפיד על תזונה מתאימה ולצרוך כמות גדולה יחסית של סיבים תזונתיים על ידי אכילת כמות מספקת של פירות וירקות טריים על קליפתם, פירות יבשים ודגנים מלאים. כמו כן ניתן להתייעץ עם הרופא המטפל בנוגע לתוספת סיבים מלאכותיים ושימוש בתכשירים לריכוך צואה. באופן כללי מומלץ להימנע משימוש במשלשלים, שעשויים בסופו של דבר להחמיר את בעיית העצירות. הגברת צריכת הסיבים התזונתיים מחייבת את המטופלת לצרוך גם כמות מספקת של נוזלים. בהקשר זה יש לציין כי טיפול בעצירות וריכוך הצואה יפחיתו את הסיכוי להתפתחות של טחורים.

 

הפחתת צרבת

הבטן התופחת במהלך ההיריון עשויה לדחוק את הקיבה ולהקטין את נפחה. כפועל יוצא מכך, נשים הרות רבות מדווחות על כך שהן סובלות לעיתים קרובות מצרבת. צרבת היא תסמין המעיד על חזרה של תוכן קיבתי לוושט. כדי למנוע את הכאבים הכרוכים ברפלוקס קיבתי-וושטי, יש להקפיד על נפח ארוחות קטן יחסית, כשיש המקפידים על הפרדת השתייה מהארוחה. כמו כן יש להקפיד לאכול בגב זקוף ולהימנע מכניסה למיטה סמוך לסיום הארוחה. אם המטופלת בכל זאת נכנסת למיטה תוך זמן קצר מסיום הארוחה, עליה להגביה את פלג גופה העליון באמצעות מספר כריות על מנת למזער את הסיכוי שהמזון יחזור לוושט.

מעניין לדעת כי נשים שונות מדווחות על כך שישנם מזונות שונים שגורמים אצלן להחמרת הצרבת. על ידי זיהוי מזונות אלו, יהיה קל יותר לדעת מאילו מזונות רצוי להימנע. ישנן למשל נשים שהימנעות מלחם לבן הובילה אצלן להיחלשות התסמינים, אחרות נמנעות מבורקסים ומזונות שומניים באופן כללי, ישנן שגילו כי הצרבת מחמירה לאחר שתייה של מיץ תפוזים ועוד.

ראו גם: כמה צריך להעלות במשקל בהריון של שלישיות ותאומים? משקל תקין

 

הקלה על רגישות בשדיים

השדיים עוברים מגוון רחב של שינויים החל מהרגע שבו האישה נכנסת להיריון ועד ללידה. למעשה חזה רגיש מהרגיל הוא בין התסמינים הקלאסיים שמבשרים לאישה כי נכנסה להיריון. כדי להקל על כאבי השדיים ניתן לרכוש חזיות במידה גדולה מהרגיל, להימנע משימוש בחזיות עם ברזלים ולתת עדיפות לחזיות עם רצועות רחבות המיוצרות מבד נושם. כמו כן נשים רבות מדווחות על כך שהשינה שלהן השתפרה בעקבות מעבר ללבישת חזיית ספורט בלילה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן