טיפולים לסוכרת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולים לסוכרת הריוןרוב הנשים עם סוכרת הריון יולדות תינוקות בריאים. טיפול בסוכרת הריון כולל קבלת החלטות בריאותיות. רוב הנשים מתבקשות לבצע שינויים תזונתיים ולהקפיד על פעילות גופנית קבועה כדי לשמור על רמת הסוכר בדם בטווח היעד.

איזון רמות הסוכר בדם הוא המפתח למניעת סיבוכים במהלך ההיריון או הלידה. האישה, הרופא ואנשי מקצוע נוספים מתחום הבריאות משתפים פעולה כדי לפתח תכנית טיפול מותאמת אישית.

אין צורך לאכול מאכלים מוזרים או מיוחדים, אך יתכן שיהיה צורך לשנות את מרכיבי התזונה, תדירות הארוחות וכמויות המזונות. גם פעילות גופנית מתונה, המבוצעת מספר פעמים בשבוע מסייעת לאיזון רמת סוכרת הריון.

טיפולים לסוכרת במהלך ההיריון

הטיפול בסוכרת הריון במהלך ההיריון כולל:

אכילת ארוחות מאוזנות

לאחר שאישה מאובחנת עם סוכרת הריון, עליה להתייעץ עם תזונאית מוסמכת כדי ליצור תוכנית אכילה בריאה. במהלך הייעוץ, היא לומדת כיצד להגביל את כמות הפחמימות אותן היא אוכלת, כשיטה לשליטה ברמת הסוכר בדם.

היא עשויה אף להתבקש לכתוב את כל מה שהיא אוכלת על מנת לעקוב אחר המשקל. ניתן ללמוד עוד על הטווח המומלץ לעלייה במשקל, לבריאות האם והתינוק, כולל גישות התזונה שאינן מומלצות במהלך ההיריון.

הקפדה על פעילות גופנית קבועה

מומלץ לבצע לפחות שעתיים וחצי בשבוע של פעילות גופנית מתונה. אחתה שיטות לעשות זאת היא להקפיד על פעילות של חצי שעה ביום, לפחות חמישה ימים בשבוע. אפשר אף לחלק את הפעילות לאימונים של עשר דקות או יותר במהלך היום והשבוע.

אימונים שגרתיים ומתונים במהלך ההיריון מסייעים לגוף להשתמש טוב יותר באינסולין, ומסייעים לשליטה ברמת הסוכר בדם. אם אישה מעולם לא התאמנה באופן קבוע, או שלא הקפידה על פעילות גופנית טרם ההיריון, עליה להתייעץ עם הרופא לפני התחלת האימונים.

פעילויות בעלות השפעה נמוכה, כגון הליכה או שחייה, טובות במיוחד לנשים הרות. מומלץ אף לנסות שיעורי התעמלות מיוחדים לנשים בהריון.

בדיקת רמת הסוכר בדם – חלק חשוב מהטיפול בסוכרת הריון הוא בדיקת רמת הסוכר בדם בבית. מדי יום, יש לבצע את בדיקת הסוכר מספר פעמים. מעקב זה חיוני לבדיקת רמת הסוכר בדם, שכן ידיעה שרמות הסוכר נמצאות בטווח היעד, מסייעת לאיזון רמת הסוכר. יש להתייעץ עם הרופא לגבי תדירות בדיקת הסוכר.

מעקב אחר התפתחות העובר ורווחתו – הרופא עשוי לבקש לעקוב אחר תנועות העובר כדי לקבוע אם הוא נע פחות מהרגיל. תיתכן גם בדיקת אולטרסאונד עוברי על מנת לקבוע כמה טוב העובר מתפתח. הרופא עשוי לבצע מבחן לחץ לבדיקת תגובת הלב של העובר לתנועה.

בדיקות רפואיות שגרתיותסוכרת הריון פירושה בדיקות מעקב רפואיות קבועות. במפגשי מעקב אלו, הרופא בודק את לחץ הדם ומדגם השתן של האישה. ניתן אף לדום ברמות הסוכר בדם, הרגלי האכילה, הקפדה על פעילות גופנית, וצבירת המשקל.

נטילת תרופות לסוכרת ואינסולין – השיטה העיקרית לטיפול בסוכרת הריון היא שינוי הרגלי האכילה ופעילות גופנית קבועה. אם רמות הסוכר בדם גבוהות מדי, יתכן שיהיה צורך בתרופות סוכרת או זריקות אינסולין.

טיפול לסוכרת הריון במהלך הלידה

רוב הנשים עם סוכרת הריון יכולות ללדת בלידה נרתיקית, ואין צורך בהכרח בניתוח קיסרי. אם התינוק גדול מדי, קשה ליילד אותו בבטחה, והרופא יבצע אולטרסאונד עוברי על מנת לבדוק את גודל התינוק. אם הרופא סבור שהתינוק נמצא בסכנת משקל גדול מדי, הוא עשוי להחליט על ניתוח קיסרי.

במהלך הלידה, האישה והתינוק נמצאים במעקב צמוד, הכולל:

בדיקת רמת הסוכר בדם באופן קבוע – אם הרמה גבוהה מדי, היולדת עשויה לקבל כמות קטנה של אינסולין תוך ורידי (או IV). אם רמת הסוכר נמוכה מדי, היא עשויה לקבל נוזל המכיל גלוקוז.

בדיקת קצב הלב של התינוק והאופן בו ליבו מגיב לתנועה – ניטור לב עוברי מסייע לרופא לקבוע כיצד התינוק מתמודד עם מהלך הלידה. אם התינוק גדול או שלא נראה כי הוא מתמודד היטב, יתכן שיהיה צורך לבצע לידה בניתוח קיסרי.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על: הקשר שבין טיפולי פוריות לסיכוי ללקות סוכרת היריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן