חישוב גיל הריון תאומים ושלישיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חישוב גיל הריון תאומים ושלישיותהיריון מרובה עוברים הוא היריון של יותר מעובר אחד, כמו למשל תאומים, שלישיות ולעיתים גם יותר מזה. בשל מספרם הרב כיום של טיפולי הפוריות, ישנם יותר ויותר הריונות מרובי עוברים בשנים האחרונות, בהשוואה לשנים קודמות, אז נחשבו הריונות אלה לחריגים הרבה יותר.

ישנם מספר פרמטרים, המשפיעים על מידת הצלחתו של היריון מסוג כזה ומידת בריאותם של העוברים: גיל האם, הגנטיקה, משקלה וגובהה של האישה והאם היא ילדה בעבר ילדים. חישוב גיל ההיריון במקרה של תאומים ושלישיות יכול להיות מאתגר הרבה יותר מהריון של עובר יחיד, אך בזכות ניסיונם הרב של הרופאים וחשיפתם להריונות כאלה, ניתן לעשות זאת בהצלחה רבה.

מאפייני הריונות מרובי עוברים

הריון של תאומים יכול להיות כזה שבו נוצרים שני עוברים מביצית אחרת, שהופרתה על ידי זרע אחד (תאומים זהים), או במצב שבו נוצרים שני עוברים משני ביציות שונות, שהופרו כל אחת מהן על ידי זרע אחר (תאומים לא זהים). הסיכוי להריון עם תאומים זהים גבוה פי 3 מהסיכוי להיריון עם תאומים לא זהים. כך או כך, מדובר בהריון בסיכון גבוה, בשל הסיכוי לסיבוכים שונים במהלך תקופת ההיריון, כמו רעלת היריון, הפלות, דימומים ועוד. הדבר משמעותי עוד יותר כשמדובר בהריון של שלישייה, וכמובן גם של רביעייה.

במסגרת כלל הבדיקות שאותה מבצעת האישה ההריונית הנושאת ברחמה שניים או שלושה עוברים, בוחנים גם את גיל ההיריון עצמו כדי לבדוק את מצב בריאותם של העוברים ביחס להתפתחותם ולתכנן את הלידה הצפויה. בדיקות ההיריון במקרים של תאומים או שלישיות מתבססות בדרך כלל על אולטרה סאונד, כדי להימנע מסיכונים מיותרים לצד אלה שגם כך קיימים.

כדי לדעת את גיל ההיריון יש להתייחס אל היום הראשון של המחזור האחרון שאותו קיבלה האישה ההריונית, כלומר, עוד לפני שהתעברה. מכיוון שקשה לדעת מה היה המועד המדויק של ההתעברות, מתייחסים לפרמטר זה לצורך חישוב גיל ההיריון, שאמנם איננו מספק תשובה מדויקת ב – 100 אחוז, אך מדויקת מספיק כדי לדעת מהו גיל העוברים.

מדוע חשוב לדעת את גיל ההיריון

מכיוון שמדובר בהיריון מרובה עוברים, בין אם אלה שניים ובין אם שלושה, האישה חשה שהיא נמצאת בשלב מתקדם הרבה יותר של ההיריון מכפי שהיא באמת. היא מרגישה כבדה יותר, בטנה גדולה יותר וגם הסימפטומים הנלווים להיריון עוצמתיים הרבה יותר. העייפות בשליש הראשון של ההיריון היא רבה מאד וגם הבחילות חזקות יותר.

חישוב גיל ההיריון יחד עם בדיקות נוספות, שאותן עוברת האישה במהלך ההיריון עצמו עוזרים לבחון את מצב התקדמותו של ההיריון. חשוב לדעת – כמעט 90 אחוזים מהריונות עם שלישייה מסתיימים בלידה מוקדמת, בעוד ש – 60 אחוזים מההריונות עם תאומים מסתיימים בלידה מוקדמת (כלומר, לפני השבוע ה – 37).

ידיעת גיל ההיריון ומצב העוברים עוזר להיערך לכך מראש כמה שניתן ובמידת הצורך לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי "למשוך" את ההיריון עד כמה שאפשר. ישנן לא מעט נשים הריוניות הנושאות ברחמן תאומים או שלישיות שנמצאות במעקב צמוד בשבועות האחרונים להיריון ועוברות בדיקות אולטרה סאונד וגם בדיקות מוניטור כמעט מדי יום בתקופה הזו.

מידת הישרדותם של תינוקות פגים עולה ככל שהם נולדים בשלב מאוחר יותר והסיכוי שלהם לסבול מבעיות התפתחות בהמשך קטן גם הוא. האפשרות לדעת את גיל ההיריון מסייע לרופאים להציע לאישה את המענה המתאים לה ביותר ולוודא שהיא עוברת את התקופה הזו בשלום.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן