איך סוכרת הריון משפיעה על האם והעובר?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השפעות סוכרת הריון על האם והעוברבמהלך ההיריון, שינויים הורמונליים עשויים לגרום לרמת הסוכר בדם לעלות. סוכרת הריון מגבירה את הסיכויים לסיבוכי הריון.

לאחר האבחון, הרופא יבקש לעקוב אחר מצב הבריאות של האם והעובר מקרוב, למשך שארית ההיריון. רוב הנשים עם סוכרת הריון יולדות תינוקות בריאים, וקבלת טיפול טוב היא המפתח.

השפעות סוכרת הריון על האם

במצב זה, האם נמצאת בסיכון לסיבוכים הכוללים סיכוי גבוה יותר להזדקק לניתוח; הפלה; לחץ דם גבוה או רעלת הריון; ולידה מוקדמת. הסוכר בדם ישוב לנורמה לאחר הלידה, אך קיים סיכון גבוה יותר לפתח סוכרת מסוג 2 בשלב מאוחר יותר או אם סוכרת ההיריון חוזרת עם הריון נוסף. הקפדה על אורח חיים בריא עשויה להפחית את הסיכויים לתרחישים אלו, ולהפחית את הסיכויים להשמנה ולסוכרת.

הבנת הסיבוכים העשויים להשפיע על האם – למרות שאישה עם סוכרת הריון עשויה להזדקק לניתוח קיסרי, נשים רבות יולדות בלידת נרתיק. יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות הלידה והסיכונים הכוללים צורך בלידה בניתוח קיסרי; עד כמה מדויקות הערכות משקל הלידה, והאם התינוק עלול להיוולד במשקל קטן יותר; הסיכויים לפציעות של האם והתינוק; והסיבוכים העתידיים.

השפעות סוכרת הריון על התינוק

הסוכר הגבוה בדם משפיע גם על התינוק, שכן הוא מקבל חומרים מזינים מהדם. התינוק מאחסן את הסוכר הנוסף הזה כשומן, מה שעלול לגרום לו לגדול מהר יותר מהרגיל, ומציב אותו בסיכון לסיבוכים מסוימים הכוללים:

  • פציעות במהלך הלידה בשל הגודל.
  • רמות נמוכות של סוכר ומינרלים בדם לאחר הלידה.
  • צהבת, מצב הגורם לעור להפוך לצהבהב, אך ניתן לטיפול.
  • לידה מוקדמת.
  • בעיות נשימה זמניות.

מאוחר יותר בחיים, התינוק עלול להימצא בסיכון גבוה יותר להשמנה ולסוכרת. לכן יש לסייע לילד לחיות אורח חיים בריא, על מנת להפחית את הסיכויים שלו לבעיות אלו.

התמודדות עם סוכרת הריון: צעד אחר צעד

ניתן לשמור על איזון סוכר תקינה בדם ולמנוע את הסיכונים לאם ולתינוק באמצעות הקפדה על הצעדים הבאים:

תזונה בריאה יש לשתף פעולה עם תזונאית או מומחה סוכרת לתכנון ארוחות וחטיפים לשמירה על איזון רמת הסוכר בדם בטווח הבריא. יש להגביל את כמות הפחמימות במזונות ובשתייה, היות והן עלולות לגרום לעליית סוכר בדם. יש להימנע ממזונות עתירי סוכר כגון מאפים ומשקאות קלים ממותקים.

פעילות גופניתיש להקפיד על פעילות גופנית מדי יום כדי לסייע בשמירה על רמות הסוכר בדם. המטרה צריכה להיות חצי שעה של פעילות מתונה מדי יום, אלא אם כן הרופא ממליץ אחרת. פעילות גופנית עדינה כוללת הליכה או שחיה.

הקפדה על מפגשי מעקב רפואיים – דילוג על בדיקות עלול להציב את בריאות האם והתינוק בסיכון. יתכן שיהיה צורך לבדוק את העובר בקביעות במרפאה עם אולטרסאונד או בדיקות שאינן מסכנות את בריאות האם והתינוק.

בדיקת רמות הסוכר בדם – זהו צעד המפתח לשמירה על בריאות האם והתינוק, ויתכן שיהיה צורך לבדוק את רמות הסוכר מספר פעמים ביום.

תרופות מרשםחלק מהנשים עם סוכרת הריון זקוקות לאינסולין או לתרופות אחרות כדי לסייע בבקרת הסוכר בדם. יש לבצע את המלצות הרופא, ולהקפיד להבין כיצד ומתי להשתמש בתרופה.

מעקב אחר סימנים לשינוי רמות הסוכר בדם – על האישה לוודא שהיא יודעת מה לעשות כשהיא מבחינה בתסמינים לסוכרת הריון או שהבדיקה מצביעה על רמות נמוכות או גבוהות.

טיפול במקרי חירום בסוכרת הריון

במחלה זו, חלק מהטיפול הוא הקפדה על הבריאות. יש להתייעץ עם הרופא במקרים בהם מתרחשים מצבי חירום כגון:

מחלה – שאינה מאפשרת להקפיד על תוכנית האכילה.

תסמיני רמות גבוהות של סוכר בדם – בעיות ריכוז, כאבי ראש, צמא מוגבר, ראייה מטושטשת או ירידה במשקל.

תסמיני רמות נמוכות של סוכר בדם – חרדה, בלבול, סחרחורות, כאבי ראש, רעב, דופק מואץ, תחושת רעד, עור חיוור, זיעה או חולשה.

בדיקת הסוכר בבית – המניבה תוצאות מעל או מתחת לטווח היעד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן