דיאטנית לסוכרת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיאטנית לסוכרת הריוןבמהלך ההיריון, נשים עלולות לפתח סוכרת הריון עקב שינויים ברמות ההורמונים. סוכרת היא מצב שבו מצטבר עודף סוכר בדם, הידוע גם בשם גלוקוז.

מצב זה מתרחש כאשר הורמון הגוף, אינסולין, אינו מתפקד כראוי. אינסולין מניע גלוקוז מהדם על מנת שהגוף יוכל להשתמש בו לאנרגיה.

סוג זה של סוכרת, אשר מתרחשת במהלך ההיריון, נעלם ברוב המקרים לאחר הלידה. ללא טיפול תזונתי מוקפד, המשולב עם טיפול תרופתי וגישות הרפואה המשלימה, סוכרת הריונית עלולה לגרום לבעיות בריאותיות לאם ולתינוק.

פיתוח סוכרת הריונית מצביע גם על סיכון לפתח סוכרת בחיים מאוחר יותר – כדי למנוע זאת, יש להקפיד על אורח חיים בריא ועל משקל בריא לאורך כל החיים. זה המקום בו נכנסת לתמונה דיאטנית, ומאמר זה מתמקד בתפקידה לטיפול במחלה.

תפקיד הדיאטנית בהרכבת תזונה נכונה

כל המזונות והמשקאות עלולים להשפיע על בריאות האם והתינוק, אך מזונות מסוגי פחמימות הופכים לגלוקוז בדם. פחמימות מספקות לגוף אנרגיה, ולכן הן חשובות ביותר בהענקת אנרגיה לצמיחה והתפתחות לאורך ההיריון. מזונות המכילים פחמימות כוללים לחם, דגנים, פסטה, אורז, תפוחי אדמה, פירות, חלב ויוגורט, כמו גם סוכר ומוצרי ממתקים.

מטרת הליווי של דיאטנית לסוכרת הריון היא לאזן את רמות הסוכר בדם באמצעות הקפדה על דיאטה בריאה הכוללת פחמימות בשילוב עם פעילות גופנית עדינה קבועה מדי יום. כל מה שאישה אוכלת ושותה, משפיע על בריאותה, אך רכיבים המכילים פחמימות, הופכים לגלוקוז בדם . מזונות פחמימות לספק את הגוף עם אנרגיה, ולכן הם ממלאים תפקיד חשוב מאוד במתן אנרגיה לצמיחה ופיתוח לאורך ההיריון.

טיפים יעילים לדיאטה בסוכרת הריון

מומלץ להתייעץ עם דיאטנית להרכבת תכנית תזונה אישית הכוללת המלצות למזונות מותרים ואסורים בסוכרת הריון, אך הטיפים המסייעים לשמירת איזון רמות הסוכר בדם, במקביל לשמירה על בריאות העובר ותזונתו התקינה, כוללים:

פעילות גופנית יומית

יש לשלב אותה בשגרה היומית גם אם לוח הזמנים הדוק. מומלץ ללכת במשך עשר דקות עד רבע שעה בהפסקת הצהריים. לצאת לטיול בערב, או להשתתף בשיעורי פעילות גופנית טרום לידה.

דיאטנית לסוכרת הריון ממליצה על שגרת הפעילות הגופנית המתאימה, במיוחד אם אישה סובלת מבעיות בריאותיות, כאבים או חוסר נוחות.

הימנעות ממזונות עתירי סוכר או דבש – כגון ממתקים, שוקולדים, ריבות, קינוחים, עוגות, עוגיות מתוקות ומשקאות מתוקים. מזונות אלו אינם מספקים ערכים המתאימים לתזונה בריאה ומעלים את הסוכר בדם לרמה גבוהה מדי. ניתן להשתמש בכמויות קטנות של ממתיקים מלאכותיים במקום סוכר, או להתרגל לשתות משקאות ללא סוכר.

אכילת ארוחות בזמנים קבועים – התזונה צריכה להיות מורכבת מארוחת בוקר, צהריים, וארוחת ערב, עם חטיפים קטנים ביניהם. יש להימנע מדילוג על ארוחות, שכן התנהגות זו עלולה להוביל לאכילה מוגברת בארוחה הבאה בשל רעב מוגבר.

מטרת ליווי דיאטנית היא לוודא שהתזונה כוללת פחמימות ודגנים מלאים בכל ארוחה – כגון לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה, תפוחי אדמה, בטטות, דגנים בוקר שאינם ממותקים כגון שיבולת שועל, ופירות וירקות המכילים ערכים גבוהים של סיבים.

אכילת חמש מנות ירקות ופירות מדי יום – פירות מכילים סוכרים טבעיים ולכן חשוב לאכול אותם במנות קטנות במהלך היום. גם מיצי פירות מכילים שפע סוכר טבעי עם מעט או ללא סיבים. המלצות הדיאטנית הן לאכול פירות טבעיים ולהימנע ממיצים.

חטיפים בריאים – כגון פירות, יוגורט טבעי דל שומן, כוס חלב דל שומן, קרקרים מחיטה מלאה עם גבינה דלת שומן, ירקות טריים או חומוס.

הגבלת מזון שומני או מטוגן – התזונה צריכה להכיל כמויות קטנות של חמאה, שמנים וממרחים. מומלץ לאכול מזונות המוכנים בגריל או אפויים, ולקלות את המזונות במקום לטגנם בשמן.

חשוב מאוד להתייעץ עם דיאטנית המתמחה בטיפול בסוכרת הריון כדי להבטיח טיפול יעיל ואיזון רמות הסוכר בדם. ליווי הדיאטנית מסייע לשמירה על בריאות העובר ומבטיח עבורו את הסביבה הטובה ביותר לגדול ולהתפתח באופן טבעי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן