בהריון? תירגעי בבקשה – בשביל הילד!

בהריון? תירגעי בבקשה - בשביל הילד!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בהריון? תירגעי בבקשה - בשביל הילד!

בהריון? תירגעי בבקשה - בשביל הילד!מחקר חדש מצביע על קשר מפתיע בין רמות הלחץ שחוות נשים בהריון לבין הסיכוי של ילדיהן להיות קורבן לבריונים בבית הספר. המחקר, שנערך באוניברסיטת וורוויק שבבריטניה על ידי צוות בראשות דיטר וולקה, פרופסור לפסיכולוגיה, התפרסם ב-Journal of Child Psychology and Psychiatry.

מחקר בדק: מה הקשר בין לחץ בתקופת ההריון לבין מצבו הבריאותי של הילד

מחקרים שנערכו בעבר הצביעו כבר על קשר אפשרי בין לחץ שחוותה האם במהלך ההריון לבין מצבו הבריאותי של הילד. מחקר שנערך באוניברסיטה הרפואית של הרווארד מלמד שילדים אלו היו בעלי סיכוי גבוה יותר לרגישות לאלרגנים מסויימים וכן לפתח אסטמה.

במחקר הנוכחי, צוות המחקר בדק 8829 ילדים הרשומים במאגר מיוחד בשם (ALSPAC) שבו חברות כ-14000 אמהות שהיו בהריון בשנים 1991 ו-1992, ושנערך מעקב ותיעוד של המצב הבריאותי והנפשי של ילדיהן לאורך השנים.

כאשר אנו חשופים ללחץ, בין אם ממקור פנימי או חיצוני, כמויות גדולות של נוירו-הורמונים מופרשות לתוך מחזור הדם שלנו. כאשר זה קורה אצל אישה בהריון, יכולה להיווצר השפעה על מערכת ההתמודדות עם לחץ של העובר המתפתח בבטנה. שינויים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי כאשר הילד יעמוד בעתיד בפני מצבי לחץ שונים. לחץ כזה קורה, לדוגמא, כאשר בריון מציק לו. בריונים נוטים להציק לילדים שמראים תגובה לחוצה יותר כמו למשל ילדים שבוכים או בורחים.

ממצאי המחקר

צוות המחקר הצליח לבודד את הגורמים העיקריים ללחץ אצל ההורים:
בעיות משפחתיות ו/או בעיות כלכליות.
בעיות נפשיות של האם.
בעיות הקשורות לשימוש בסמים ואלכוהול.

פרופסור וולקה מוסיף ואומר גם שכל הנושא יוצר מעין מעגל קסמים אכזרי: ילד עם מנגנון התמודדות בעייתי ללחץ הוא בעל סיכוי גדול יותר להפוך לקורבן להצקות ובריונים, דבר הפוגע עוד יותר ביכולות ההתמודדות שלו ומגדיל את הסיכוי שהם יפתחו בעתיד בעיות נפשיות חמורות יותר.

לסיכום, הריוניות יקרות – חשוב שתנשמו עמוק ותהיו רגועות ושלוות במהלך ההריון. כך תתנו לילדיכם נקודת פתיחה רגועה וטובה הרבה יותר 🙂

"Prenatal family adversity and maternal mental health and vulnerability to peer victimisation at school"
Suzet Tanya Lereya, Dieter Wolke
Journal of Child Psychology and Psychiatry 2012; DOI: 10.1111/jcpp.12012ן

 


התמונה באדיבות adamr מ-FreeDigitalPhotos.net

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן