איזון סוכרת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איזון סוכרת הריוןנשים חולות סוכרת המתכננות משפחה צריכות להקפיד יותר על מהלך ההיריון ולהשיג איזון מקיף ברמות הסוכר בדם. עליהן להקפיד על כל מפגשי המעקב בהריון, לבצע בדיקות נוספות לאיזון סוכרת הריון, להקפיד על תזונה נכונה המתאימה לסוכרת ולהריון, להקפיד על פעילות גופנית, לקחת את התרופות, אם טיפולים משלימים אינם מספיקים, ולהקפיד על כל הנחיות הרופא.

איזון רמות הסוכר

אישה שמתכננת הריון, צריכה להיפטר מהרגלים שליליים, כגון עישון, לרדת במשקל, אם היא סובלת מהשמנת יתר, ולקחת ויטמינים במהלך ההיריון. ואם יש לך סוכרת, את צריכה להקפיד על אף יותר על שליטה ברמות הסוכר.

אם רמות הסוכר בדם גבוהות או נמוכות מדי, יתכן שיהיה קשה להיכנס להריון. נשים עם סוכרת מסוג 2 נמצאות בסיכון מיוחד לתסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) אשר עשויה אף להקשות על ההיריון. תרופות המעודדות ביוץ, כגון קלומיד וסרופן, יכולות לסייע.

מעקב של צוות רפואי

נשים עם סוכרת הריון צריכות לשתף פעולה עם צוות רפואי מיוחד לטיפול בסוכרת ובהריון, ולבצע פי שלוש מעקבים, כגון בדיקות אולטרסאונד ובדיקות רמות הסוכר בדם, בהשוואה לנשים הנמצאות בסיכון נמוך יותר לסיבוכים. יש להתייעץ עם רופא מומחה לסוכרת על מנת לפקח על ההיריון, ולעבוד עם אנדוקרינולוג שמשתף פעולה עם הרופא.

תרופות לאיזון סוכרת הריון

רוב הרופאים ממליצים לנשים הרות עם סוכרת מסוג 2 להפסיק לקחת תרופות. הסיבה לכך היא כי לא קיימות די ראיות מדעיות המוכיחות שגלולות לסוכרת, כגון מטפורמין, בטוחים לנטילה במהלך ההיריון, בעוד שתרופות כגון אינסולין עשויות להיות בחירה טובה יותר על מנת לסייע בשמירה על איזון חזק של רמות הסוכר בדם לפני ההיריון ובמהלכו.

יש לקחת אינסולין במצב של סוכרת סוג 1, ולהתייעץ עם הרופא לגבי השאלה אם טיפול האינסולין הנוכחי מתאים למהלך ההיריון.

שליטה על בחילות הבוקר

אם אישה לוקחת אינסולין, עליה להקפיד על תזונה מתאימה, וזאת עלולה להיות בעיה עם בחילות הבוקר. רופאים ממליצים לאכול קרקר עם היקיצה כדי לסייע עם בחילות הבוקר. אפשר להניח חפיסת קרקרים ליד המיטה ולאכול מעט עוד לפני היציאה מהמיטה.

תרופות מרשם מסוימות, כגון זופרן, יכולות גם לסייע בבחילות קיצוניות. אם בחילות הבוקר קשות, יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות הטיפול.

חטיפי פחמימות

אם אישה תלויה באינסולין, עליה להיות מוכנה להתמודד עם היפוגליקמיה, מצב המתרחש כשרמת הסוכר בדם נמוכה מדי. מצב זה נגרם כתוצאה מנטילת יותר מדי אינסולין, או חוסר הקפדה על אכילה נכונה על מנת להתאים את רמת האינסולין בגוף. מומלץ לקחת טבליות גלוקוז או מוצרים שנועדו במיוחד לטיפול בהיפוגליקמיה.

אך אם לא ניתן לסבול את הטעם, מומלץ להכין מיץ בהישג יד. הוא אינו מציע תועלת תזונתית לאם או לעובר, אך הם נחשבים כמקור טוב ובטוח לפחמימות.

הקפדה על איזון רמות הסוכר – אתגר איזון רמות הסוכר בדם ממשיך לאורך ההיריון ביתר קפדנות, לפחות אחת לשעתיים. אין להמתין עד שרמות הסוכר יורדות, אלא להשיג שליטה ואיזון באופן קבוע.

תמיכה לאיזון סוכרת הריון – בני המשפחה והחברים מספקים שפע עצות להתמודד עם סוכרת הריון, אך אלא אם כן יש להם סוכרת, הם אינם מסוגלים להבין את המצב. לכן מומלץ, בנוסף לטיפול התרופתי, לקחת טיפולי רפואה משלימה, ולהשתתף בקבוצת תמיכה על מנת לקבל מקורות מידע מדויקים יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן