איך לשמור על אורח חיים בריא בהריון מרובה עוברים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך לשמור על אורח חיים בריא בהריון מרובה עוברים?כשאישה נושאת יותר מעובר אחד היא ממוקמת בקטגוריה מיוחדת מבחינת הרופאים, הנוטים לכנות הריון זה בסיכון גבוה, אך אין להיבהל ממונח זה. סיכון גבוה אינו מתורגם באופן מיידי לבעיות הריון, אלא לצורך במעקב קרוב יותר אחר ההריון.

בנוסף, בסיכון גבוה נמצאות אמהות הסובלות מסוכרת, נשים עם היסטוריה של לידה מוקדמת בהריונות קודמים, או נשים עם בעיות בריאות שונות. רוב ההריונות מרובי העוברים מתקדמים באופן חלק, וסיכויי הריון בריא גבוהים יותר כשהאם מטפלת טוב יותר בעצמה.

הצעד החשוב ביותר לאורח חיים בריא בהריון מרובה עוברים הוא תזונה נכונה. באופן אידיאלי, נשים הרות זקוקות לצריכת ויטמין טרום לידתי עם חומצה פולית, החל משלושה חודשים טרם ההתעברות.

חומצה פולית הוכחה באופן מוחלט כמפחיתה את הסיכוי למומים בצינור העצבי, כגון ספינה ביפידה. יש לקחת את הוויטמין עם האוכל, במינונים הנקבעים על ידי הרופא, כדי להפחית בחילות ולשמור על בריאות העוברים.

תזונה נכונה

אכילת המזונות הנכונים וכמות הקלוריות הנכונה חיונית להריון מרובה עוברים. רוב המומחים מסכימים כי בהריון עם תאומים מומלץ לאם להעלות כ-16-20 קילוגרם במשקלה, ובהריון עם שלישיה כ-23 קילוגרם.

חטיפים תכופים ובריאים מסייעים בהגעה למטרות הקלוריות מדי יום, ומקלים את בחילות הבוקר. שמירה על משהו קטן בבטן בכל עת מסייע להרגיע מעט את חריפות הבחילה. יוגורט דל שומן, פירות, שייקים פירות, שייקים חלבונים, וקרקרים הם אפשרויות החטיפים הטובים.

בנוסף לתוספת הקלוריות, חשוב לשתות מים לאורך כל היום למניעת התייבשות. בחודשים מאוחרים יותר, גם אם נראה לאם שהיא רצה לשירותים אחת לחמש דקות, זרימת הדם הנוספת של התינוקות והוצאת הפסולת תלויה בשתיית הכמות הנכונה של מים! ניתן להקל את המצב באמצעות שתיית יותר מים מוקדם בבוקר ולהפחית את השתייה אחרי שמונה בערך, כך שניתן יהיה לישון היטב ללא הפסקות קימה לשירותים.

הקשבה לגוף

אישה בהריון מרובה עוברים צריכה ללמוד להקשיב לגופה, ועם כל אבחנה בתופעות חדשות עליה ליידע את הרופא. דברים קטנים לכאורה עשויים להוות סימן למשהו רציני יותר. הריון זה כרוך בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת, ולכן כל התסמינים או החששות צריכים להיות מטופלים להבטחת שלום העוברים.

דימום או הפרשות מהנרתיק, והתכווצויות הופכים להיות תכופים יותר. לחץ באגן הירכיים או בגב התחתון, או אפילו שלשול, עשויים להוות סימנים לצירים מוקדמים. בעוד שדימום בתחילת השליש הראשון יכול להיות תופעה נורמאלית של הריון השתלת העוברים בקיר הרחם, מומלץ להתייעץ עם הרופא בנוגע לדימום בכל שלב בהריון.

הריונות מרובי עוברים עשויים להגביר גם את הסיכוי לרעלת הריון, מצב בו האם חווה לחץ דם מוגבר, חלבון בשתן, הניתן לזיהוי באמצעות בדיקת שתן, ונפיחות נוספת מאשר הריון רגיל. אם אישה מבחינה בכאבי ראש או עלייה מהירה במשקל, עליה להתייעץ עם הרופא כך שתוכל להיבדק בהקדם האפשרי. בהתאם לחומרת המצב, הטיפול עשוי לנוע בין מנוחה במיטה ועד אספקת תרופות מניעה לבריאות העוברים.

בעיות וסיכונים בהריון מרובה עוברים

בעיות הריון אפשריות נוספות שעשויות להיות סבירות יותר בהריון מרובה עוברים כוללות:

בעיות עם השליה – כגון היפרדות שליה.

אנמיה – מטופלת עם מזונות עשירים בברזל ותוספי ברזל. אם טיפול זה אינו מסייע, יש להיבדק לבעיות אחרות העשויות לגרום לאנמיה.

עודף מי שפיר ברחם – הטיפול עשוי לכלול תרופות והסרת מי השפיר.

דלקת בדרכי השתן (UTI) – מטופלת עם אנטיביוטיקה.

איבוד דם כבד לאחר הלידה – דורש עירוי דם.

צורך בניתוח קיסרי – סביר להניח שיהיה צורך בניתוח קיסרי אם העוברים ממוקמים בעמדת עכוז או רוחב.

כל הריון עשוי לכלול סיבוכים אלו, אך החשש סביר יותר במהלך הריון מרובה עוברים.

טיפול טרום לידתי בהריון מרובה עוברים

בהריון זה, טיפול טרום לידתי טוב ומקצועי יסייע לבריאות האם וימנע בעיות עתידיות. יש צורך להקפיד על בדיקות תכופות יותר מהריון רגיל, למעקב אחר בריאות האם והעוברים. בשל הסיכון ללידה מוקדמת, יש להקפיד להתכונן מראש. מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי ביצוע הסידורים הדרושים לשהייה בבית החולים ואפשרויות ניתוח קיסרי חירום ביחידה לטיפול נמרץ בפגייה.

צירים מוקדמים ולידה מוקדמת נפוצים יותר בהריון מרובה עוברים מאשר הריון עם עובר אחד. אם אישה נמצאת בסיכון למצב זה, הרופא עשוי להמליץ על נקיטה באמצעי זהירות הכוללים הגבלת רמת הפעילות ושהייה בבית החולים לקבלת תרופות סטרואידיות על מנת לסייע לריאות העוברים להתפתח מהר. במקרים מסוימים, רפואת טוקוליטיקה משמשת בניסיון לעכב לידה מוקדמת, ומתן תרופת טוקוליטיקה כרוכה בפיקוח הדוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן