מנוחה והוראות לאחר בדיקת מי שפיר

מנוחה והוראות לאחר בדיקת מי שפיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מנוחה והוראות לאחר בדיקת מי שפיר

מנוחה והוראות לאחר בדיקת מי שפירהסיכון העיקרי בביצוע בדיקת מי שפיר (או דיקור מי שפיר בשמה הנוסף), הוא זיהום תוך רחמי משום שזיהום כזה הוא הגורם העיקרי להפלה בעקבות בדיקת מי השפיר.

על מנת לצמצם את הסיכוי לזיהום בעקבות דיקור מי השפיר, הבדיקה נערכת תחת הנחיית תמונת אולטראסאונד, ובנוסף הציוד בו משתמשים לביצוע הדיקור הוא ציוד סטרילי שמוצא מאריזתו ברגע ביצוע הדיקור, ומושלך לפסולת מיד לאחר מכן.

חשוב לדעת שהסיכוי לסיבוך שעלול להוביל לזיהום ולהפלה הוא נמוך מאוד, אך קיים. יש מחלוקת בין רופאים שונים לגבי המספרים המדוייקים, הנעים בין הפלה אחת ל-200 בדיקות, לבין הפלה אחת ל-1600 בדיקות מי שפיר.

כיצד יש לנהוג לאחר דיקור מי שפיר?

ישנם מספר דברים שכדאי לבצע לאחר בדיקת מי השפיר:

  • ראשית, אחרי הדיקור עצמו יש להישאר במרפאה למשך עשרים דקות בערך, כדי לוודא שאין בעיה מיידית.
  • את הפלסטר המכסה את איזור הדיקור בבטן, ניתן להוריד כבר אחרי מספר דקות. אין צורך להשאירו משום שאזור הדיקור סגור, ולא תתרחש דליפה של מי שפיר ממנו.
  • לאחר דיקור מי השפיר כדאי לנוח – כאשר אורך המנוחה תלוי ברופא המדקר, בדרך כלל בין 24 ל-72 שעות.. אין צורך לשכב במיטה בלי לזוז – בהחלט אפשר להסתובב בבית, לראות טלוויזיה וכו', אולם כדאי להימנע מהרמת דברים כבדים או מאמץ רציני כלשהוא בכלל. ביום השני למנוחה, ניתן אפילו לצאת מהבית להסתובבות קצרה , אולם שוב – להימנע ממאמצים רציניים.
  • יש להימנע מקיום יחסי מין לשלושה ימים לפחות, ויש דעות שטוענות שכדאי להימנע מכך למשך שבוע לאחר ביצוע דיקור מי השפיר. הסיבה לכך היא שנוזל הזרע גורם להתכווצויות ברחם, מהן עדיף להימנע בסמוך למועד הבדיקה.

לאילו דברים צריך לשים לב אחרי ביצוע בדיקת מי שפיר?

מכיוון שעדיף להיות זהירים, אזי גם שבועיים אחרי ביצוע בדיקת מי שפיר, כדאי להתייחס לתופעות שונות כאילו הן קשורות לבדיקה.

אם יש לך ירידת מים או אפילו דליפה של מי השפיר (טפטוף איטי), אם את חשה כאבים בבטן או בגב התחתון, אם את חשה התכווצויות בבטן העשויות להיות צירים מוקדמים או אם את חשה כל תחושה רעה אחרת כמו חום, כאבי ראש, צמרמורות או חולשה, פני מיד למיון הנשים על מנת שישללו בעיה הקשורה לבדיקת מי השפיר.

לסיום נזכיר שוב, שהסיכון להפלה בעקבות ביצוע בדיקת מי שפיר הוא נמוך, אולם עדיף שתהיו זהירים ועם אצבע על הדופק.

מידע נוסף על בדיקת מי שפיר

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן