הנחיות חדשות לגבי חומצה פולית – לא רק סמוך לתקופת ההריון

הנחיות חדשות לגבי חומצה פולית – לא רק סמוך לתקופת ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הנחיות חדשות לגבי חומצה פולית – לא רק סמוך לתקופת ההריון

הנחיות חדשות לגבי חומצה פולית – לא רק סמוך לתקופת ההריוןחומצה פולית היא ויטמין שהינו חיוני לחילוף החומרים בגופנו, תורם לייצור תאי דם לבנים ואדומים וחוסר שלה עלול לגרום לאנמיה. בזמן התפתחותו של העובר, החומצה הפולית חשובה להתפתחות התקינה של גופו ובמיוחד לעמוד השדרה ומוחו של העובר.

הסיבה מדוע מומלץ לנשים לפני ובמהלך הריון לצרוך חומצה פולית היא משום שמחקרים רבים מצביעים על כך שרמה תקינה של חומצה פולית בגוף האישה ההרה מקטינה את הסיכון למומים פתוחים במוח העובר ובעמוד השדרה שלו. מומים כאלו עלולים לגרום להפרעות נוירולוגיות שונות עד כדי חוסר מוחלט של התפתחות המוח, במקרים החמורים ביותר.

ההנחיות החדשות לגבי חומצה פולית

לפני ההנחיות החדשות, הבה נבין מה היו ההנחיות הקודמות לגבי צריכת של חומצה פולית. עד היום ההמלצה היתה להתחיל לצרוך חומצה פולית במינון של 400 מיקרוגרם מדי יום שלושה חודשים לפני שאתם מתכננים כניסה להריון.

בנוסף יש להמשיך לצרוך חומצה פולית במינון זהה במשך כל תקופת ההריון. גם לפי ההמלצות הישנות היה ברור כי אין מניעה לצרוך חומצה פולית עד לסיום מלא של תכנון המשפחה (לידת הילד האחרון).

במקרים מיוחדים של בעיות קרישיות יתר, או היסטוריה של מומים בעובר בהריונות קודמים, רופא הנשים עשוי להמליץ לקחת מינון גדול יותר בשיעור של 500 מיקרוגרם חומצה פולית ליום.

ההמלצות החדשות מחדדות את הדבר האחרון בציינו: הן ממליצות לצרוך חומצה פולית במשך כך תקופת הפוריות שלה באותו מינון של 400 מיקרוגם מדי יום. במהלך הריון ולפי המלצה מרופא הנשים יש לעבור לצרוך תכשיר המשלב חומצה פולית וברזל. יש להמשיך לצרוך שילוב זה עד כחודשיים אחרי הלידה ולאחר מכן לחזור לצרוך חומצה פולית בלבד לפי המינון הרגיל.

מזונות המכילים חומצה פולית

בין המזונות העשירים בחומצה פולית ניתן למנות את המאכלים הבאים: ירקות ופירות שונים, ירקות-עליים כמו תרד, כרוב, מנגולד ולפת. בנוסף – אפונה, נבטים, קטניות, דגנים, בוטנים וכבד הינם עשירים בחומצה פולית. ישנם דגני בוקר מסוגים שונים שמועשרים בכ- 25-100% מהכמות המומלצת היומית של חומצה פולית.

 


התמונה באדיבות sheelamohan מ-FreeDigitalPhotos.net

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן