בנק הזרע

בנק הזרע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בנק הזרע

בנק הזרעעבור רובנו, הרצון להיות הורים הוא רצון בסיסי ועמוק מאוד, אולם לא אצל כולנו זה הולך כל כך בקלות. בנק הזרע הוא אחד המוסדות שבא לסייע לזוגות או נשים המעוניינים להיכנס להריון אך אינם מצליחים או אינם רוצים לעשות זאת בדרך הרגילה.

לבנק הזרע פונים זוגות ונשים מסיבות שונות ומגוונות – בעיות פוריות, נשים המעניינות להיות אמהות חד-הוריות או נשים חד מיניות שרוצות להביא ילד לעולם עם בת הזוג שלהן. סיבה נוספת לשימוש בשירותי בנק הזרע הוא לשם שימור זרע אצל גברים החולים במחלות קשות, כמו סרטן, ואשר אצלם הפוריות עלולה להיפגע כתוצאה מהטיפולים.

האם כל אחת רשאית לקבל תרומה בבנק הזרע?

התשובה היא – כן. כל אחת רשאית לקבל תרומת זרע, אולם מטבע הדברים, רוב הפונות הן מהסיבות שהוזכרו לעיל – נשים המבקשות להיות אמהות חד הוריות, זוגות של נשים חד-מיניות, זוגות עם בעיות פוריות וכן גברים החולים במחלה קשה.

אם את אישה עד גיל 45 ואין לך ילדים או שיש לך ילד אחד בלבד, את רשאית לקבל מימון מקופת החולים שלך לצורך כל התהליך של תרומת הזרע. היקף המימון משתנה בין קופות החולים ותלוי גם בהיקף הביטוח בתוך קופות החולים עצמן. את עלות הזרע עצמו תיאלצי לשלם בעצמך. עלות תרומת זרע היא כ-1000 שקלים בערך בבנק זרע פרטי (וקצת פחות בבנקים הציבוריים) -מגיעה עד לכ-200 שקלים בערך במקרה של ייבוא זרע מחו"ל.

איך מתבצע השימור בבנק הזרע ו"משיכת" תרומה על ידי האישה?

ראשית, לא כל אחד יכול לתרום זרע. יש מספר קריטריונים הקשורים לגיל התורם, בריאותו וכו' הבאים לסנן את התורמים הפוטנציאליים כל שרק תורמים מתאימים יתנו תרומה לבנק הזרע.

לאחר מתן התרומה, בנק הזרע עורך בדיקות על הדגימה על מנת לוודא שהתורם אינו חולה במחלות כמו איידס או הפטיטיס (ובנוסף בחלק מהבנקים תיבדק נשאות למחלות גנטיות שונות), וכן שאיכות הזרע היא טובה. אם הכל נמצא תקין התרומה מתקבלת למאגר של בנק הזרע. רק 1-3 תרומות זרע מכל עשר אכן תתקבל בסופו של דבר לבנק הזרע.

תרומה שהתקבלה נשמרת בהקפאה עמוקה בטמפרטורה של מינוס 195 מעלות צלזיוס. אישה שמגיעה לקבל תרומה בבנק הזרע תעבור מספר בדיקות רפואיות שנועדו להבטיח סיכויי הצלחה גבוהים וכן את בריאות האם והעובר. לאחר מכן היא תוכל לבחור את דגימת הזרע שהיא מעוניינת בה (לפי נתונים שבנק הזרע שומר על התורם), אך זהות התורם עצמו תישאר אנונימית.

ייבוא תרומת זרע מחו"ל

חלק מבנקי הזרע מספק שרות של ייבוא זרע מחו"ל. שרות זה הוא מעט יקר יותר מתרומת זרע בארץ, אך עדיין יש נשים שבוחרות בכך ממספר סיבות, שחלקן הוא הלכתי (תורמים מחו"ל הם תמיד לא יהודיים).

סיבה חשובה שעשויה לגרום לך לרצות לקבל תרומת זרע מחו"ל ולא מבנק זרע בארץ היא העובדה שבתרומה כזו ניתן לבקש תרומה בה זהות התורם תהיה גלויה. אם חשוב לך לדעת מי האב, בין אם בשבילך או בשביל ילדך בעתיד, רק תרומת זרע מחו"ל תאפשר לך את זה.

אילו בנקי זרע יש בארץ?

בארץ פועלים בנקי זרע ציבוריים ברבים מבתי החולים הגדולים בארץ כמו: איכילוב, אסף הרופא, בילינסון, ברזילי, הדסה, סורוקה, תל השומר ועוד. בנוסף יש מספר בנקי זרע פרטיים שהגדולים שבהם הם: cryobank ו-superm.

לסיום, אם את שייכת לאחת הקבוצות הנזכרות בכתבה, וזקוקה לתרומת זרע, פני לרופא פוריות שיפנה אותך לקבלת תרומה מבנק הזרע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן