ההבדלים בין הריון מרובה עוברים להריון רגיל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ההבדלים בין הריון מרובה עוברים להריון רגילברגע ששני הקווים הורודים הקטנים מופיעים על ערכת בדיקת ההריון הביתית, הם מאשרים את החשדות, והחיים משתנים. הגילוי מלהיב, עצמתי, מפחיד ומדהים במקביל. הצעד הבא הוא ייעוץ רפואי לאישור העובדות וביצוע הבדיקה הרשמית.

בדיקת אולטרסאונד מאשרת בוודאות את ההריון, והצג המתמלא בגוונים אפורים חושף את העובר. אלא שאז הרופא מתעכב על התמונה ומכריז על תאומים או שלישיות. בום! ברגע זה האישה נכנסת רשמית לתחום חדש לחלוטין של הריון.

הריון תאומים או שלישיות אינו זהה להריון רגיל, ולמרות שבשום אופן אין לרמוז שהריון יחיד הוא משב רוח רענן, גידול עוברים מרובים הוא תהליך מורכב ושונה. מאמר זה סוקר את ההבדלים בין הריון מרובה עוברים להריון רגיל.

בגדי הריון אינם מיוצרים בכפולות

בהריון רגיל, אישה יוצאת לקניות בגדים ומוצאת מספר חולצות מדהימות המתאימות למכנסי הסטרץ' או המכנסיים המתרחבות החדשות שלה, לצד כמה שמלות רחבות, והיא יכולה להשתמש בהם במהלך ההריון.

אך בהריון מרובה עוברים, עם תחילת השליש השלישי, ולעיתים אף מוקדם יותר, בגדים אלו אינם מתאימים. שניים או שלושה עוברים תופסים מקום רב, והגוף נמתח לממדים גדולים ביותר, כך שעם הידיעה על הריון מרובה, יש להצטייד מראש בביגוד המתאים. למשל טוניקות ושמלות.

פעילות גופנית לא פחות חשובה בהריון מרובה עוברים

בהריון יחיד, ניתן לבצע כמעט כל סוג של פעילות גופנית, מהליכה, דרך שחייה ועד יוגה טרום לידתית. בהריון מרובה עוברים, אישה מתחילה להתעייף לאחר הליכה של חצי שעה. אך פעילות גופנית הכרחית במהלך ההריון, וניתן לתרגל יוגה ומתיחות, אך לא אירובי או פעילות מאומצת.

למרות שהריון תאומים או שלישיות מהווה רמת סיכון שונה, עדיין חשוב להקפיד על פעילות גופנית כדי לשמור על הגמישות והתנועה. אך יש להקשיב לגוף בחכמה, להבחין בסימני האזהרה, ולהבין מתי זה פשוט יותר מדי.

הריון בסיכון גבוה

הריון מרובה עוברים עוקב בקפדנות אחר הבריאות המוחלטת של האישה, אופן גדילת התאומים, והבחנה בשינוי התחושות. המעקב על הריון זה צמוד ותכוף יותר מהריון רגיל, שכן זהו הריון המאופיין בסיכונים גבוהים יותר מהריון רגיל.

בחילות והקאות מרובות

בחילות הבוקר עם תאומים ושלישיות הן מרובות ותכופות במהלך 18 השבועות הראשונים, בשל רמות ההורמונים המוכפלים או המשולשים. הבחילות וההקאות אינן מאפשרות לאכול כראוי, והרגישות לריחות של אוכל עשויה להאיץ את ההקאות. אך לאחר מספר שבועות תסמינים אלו שוכחים וניתן להתחיל להקפיד על התזונה הנכונה החיונית להריון בריא.

מעקבים בשפע

בהריון רגיל נדרשות שתיים או שלושה בדיקות אולטרסאונד לשם מעקב אחר העובר, ובדיקות מעקב אחת לחודש. אך הריון מרובה עוברים כרוך בסיכונים וסיבוכים מוגדלים, ויש להקפיד על יותר מעקבים רפואיים לפיקוח על השינויים. המפגשים צריכים להתבצע אחת לשבועיים עד שלושה, כשמפגשי האולטרסאונד הופכים למפגשי קבע ויש להקפיד לבצע את כל הבדיקות, עד סוף החודש השמיני או התשיעי.

מנוחה היא הכרח

יש להקפיד על מנוחה במהלך הריון תאומים או שלישיות, למרות שלא ניתן להעדר לחלוטין מהעבודה. הרופא ממליץ על הפחתת הפעילות, שינה מרובה יותר, והימנעות מנשיאת משאות כבדים. המנוחה וההימנעות מפעילות מאומצת חיונית יותר במהלך החודשים האחרונים להריון, כשהגוף עייף יותר, והסיכוי ללידה מוקדמת מוגבר יותר מהריון רגיל.

שתיית ליטר מים ביום

גם אם אישה רגילה לשתות מים באופן קבוע, בהריון מרובה עוברים, שתיית לפחות ליטר מים ביום היא הכרח למניעת התייבשות והתכווצויות מרובות.

הרבה יותר ויטמינים

בהריון רגיל, ויטמין טרום לידתי אחד ביום מספיק. אך בהריון מרובה עוברים הרופא ממליץ על יותר ויטמין D וסידן, במינונים המותאמים אישית לכל הריון. בנוסף, יש לקחת תוסף ברזל וחומצה פולית. בצד החיובי, נטילת הוויטמינים המרובים, מסייעת להגעה לדרישות הכמויות הנכונות של שתיית מים.

הגבלת טיסות

בהריון רגיל, אישה יכולה לטוס עד השבוע ה-36. אך בהריון מרובה עוברים הרופא ממליץ להימנע כליל מטיסות, במיוחד במהלך 24 השבועות האחרונים. בנוסף, הטיסות עצמן כה מעייפות, שהן מהוות עומס נוסף על ההריון, והסיבוכים עשויים להתרחש בתדירות גבוהה יותר.

הכנה מראש של הלידה

שישים אחוזים מכלל הריונות תאומים ושלישיות מסתיימים בלידה טרם הזמן, בין השבועות ה-35-37. יש לוודא שתיק בית החולים ארוז, המושב ברכב מותקן, והעריסות מוכנות מראש. אמנם אף אחד אינו רוצה שהתינוקות שלו ייוולדו כה מוקדם, אך מומלץ לא להמתין עם ההכנות עד לרגע האחרון.

קראו עוד בנושא:

קורס הכנה ללידת תאומים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן